Bezoekregeling vader

Juffy74
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bezoekregeling vader

#1 , 12 mar 2016 07:19

De papa van mijn 7 jarig zoontje woont sinds een drietal jaar in het buitenland. In de akt van onze scheiding staat een bepaalde bezoekregeling.
Deze wordt vrijwel nooit toegepast doordat hij dit niet volgt. Hij komt slechts 1 a 2 keer per jaar naar hier en dan verblijft mijn zoontje een paar dagen bij hem.
Probleem is echter dat dat kind dit echt niet ziet zitten. Zijn papa is voor hem iemand waar hij totaal geen band mee heeft doordat hij hem bijna nooit ziet. Daar komt nog bij dat hij zich totaal niet kan inleven in de gevoelens van een kind. Er wordt voortdurend van alles beloofd maar nooit waargemaakt. Mijn zoontje wordt keer op keer ontgoocheld en heeft het heel moeilijk hiermee.
De vorige keer toen mijn zoontje bij hem was had hij hem na een dag al laten overnachten bij een vrouw die hij net kende en mijn zoontje helemaal niet kende omdat hij zou kunnen uitgaan. Als ik hier op een beleefde manier iets over zeg word ik afgeblaft en zegt hij dat dit mijn probleem niet is en ik me niet mag bemoeien als mijn zoon bij hem is.
Kan ik hier iets aandoen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mar 2016 08:14

Naar de familierechtbank gaan en vragen dat de verblijfsregeling herzien wordt. Dat kan mogelijk resulteren in een hoger onderhoudsgeld indien u kan aantonen dat uw kind veel meer bij u verblijft dan wat afgesproken was.

De kans dat een rechter zal oordelen dat uw zoon niet meer bij zijn vader moet verblijven is m.i. zo goed als nul. Rechters doen zeer veel om die banden in stand te houden, het blijft nog steeds de vader van uw zoon en dergelijke beslissing wordt niet overgelaten aan een 7-jarige. Zelfs onder extreme omstandigheden (mishandeling etc) wordt vaak nog voor een bezoekregeling onder toezicht gekozen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”