Vraagje omtrent elektronisch toezicht

ShinyChariz4rd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vraagje omtrent elektronisch toezicht

#1 , 24 mar 2016 14:35

Hallo allemaal.

Ik zit met een klein vraagje waar hopelijk iemand het antwoord op weet. Het gaat over procedurefouten.

Het zit zo dat ik uiteindelijk onder elektronisch toezicht geplaatst zal worden. Ik ben hiervoor 1 dag naar de gevangenis gemoeten voor een afspraak te maken met de directeur. Dit was op 1 december 2015

Nu waren hier nog andere mensen die ook onder elektronisch toezicht geplaatst gingen worden. Na een hele dag wachten hadden we uiteindelijk allemaal onze papieren. Hetgeen me toen opviel is dat bij de andere mensen een tijdsduur stond van de periode dat ze onder elektronisch toezicht geplaatst gingen worden. Bij mij was hier niets van terug te vinden.

Nu een tijdje verder had ik voor mijn advocaat een attest van gezinssamenstelling nodig. Bij deze wou ik dit aanvragen via de website van de gemeente. Hier kreeg ik te lezen dat ik dit niet kon aanvragen aangezien ik geen inwoner van antwerpen was. Vreemd. Dan maar naar de nummer van de stad Antwerpen gebeld. Hier wist een mevrouw me te vertellen dat ik nog ingeschreven stond in de begijnenstraat ( adres van de gevangenis ). Op dat moment was het rond 20 maart. Een goede 3 maand na mijn bezoek aan de directeur.

Ik ben al gaan praten met een gratis advocate van het OCMW maar dit was niet mevrouw haar gebied.

Wat denken jullie ? Heeft het enig nut dat ik hiermee naar een advocaat ga ?

Alvast bedankt om de tijd te nemen om dit te lezen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 mar 2016 14:38

En hoe zijn uw rechten juist geschonden?

ShinyChariz4rd
Topic Starter

#3 , 24 mar 2016 15:05

Doordat ik volgens het "systeem" dus 3 maanden in de gevangenis heb gezeten.

Reclame

Adriana

#4 , 24 mar 2016 16:03

Heb jij je verhuis doorgegeven?
Gemeente is niet gelinkt aan de directeur van de gevangenis ☺

Franciscus

#5 , 24 mar 2016 17:33

Woonde u daarvoor ook in Antwerpen?

ShinyChariz4rd
Topic Starter

#6 , 24 mar 2016 19:01

Woonde u daarvoor ook in Antwerpen?
Ik woonde hiervoor in Antwerpen. Na het bezoek aan de gevangenis woonde ik nog steeds op hetzelfde adres. Ik ben pas verhuisd nu begin maart.

De medewerkster aan de lijn zei me ook dat de gevangenis dit moet doorgeven dat ik daar weg ben na die dag.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#7 , 24 mar 2016 19:16

Doordat ik volgens het "systeem" dus 3 maanden in de gevangenis heb gezeten.
U kan hoogstens rechtzetting vragen van de administratieve vergissing. Schrijf de gevangenisdirectie aan en verzoek hen het nodige te doen. Een meer efficiënte manier om de publieke afkeuring die geassocieerd wordt met een gevangenisstraf te vermijden lijkt me eruit te bestaan geen misdrijven te plegen.

De enigen die toegang hebben tot uw adreshistoriek zijn een aantal ambtenaren en de politiediensten; die laatsten hebben uiteraard ook toegang tot andere informatie over u, o.a. de gegevens betreffende uw veroordeling.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”