Enkel de politie en onder speciale voorwaarden kan iemand je afluisteren, En nooit zullen ze u op voorhand zeggen dat ze je afluisteren.
Is er een manier om te weten te komen of je mogelijk afgeluisterd wordt? .
Ik denk dat je enkel op deze vraag een juridisch antwoord kan krijgen, hier. (Jammer genoeg ken ik het correcte antwoord niet, maar anderen hier vast en zeker wel.)Kan de ex van mijn partner aanspraak maken op meer alimentatie voor de kinderen als ik met hem ga samenwonen (al dan niet wettelijk) of trouwen?
Er kan ook weinig zinnigs worden verteld over 'afluisterpraktijken'.Leuk, zo uitgelachen worden. Als er dingen gezegd worden die niemand anders weet, is het toch wel heel straf dat er herhaaldelijk reactie op komt.
Waar haal je dit? Deze info kan de rechtbank niet bekomen, en dus ook niet gebruiken.Ja, de ex van je partner kan meer alimentatie vragen omdat jullie nu kostendelen zouden samenwonen. Je partner heeft dan de helft minder uitgaven aan huur, energiekosten e.d. Hoeveel jij verdient is niet toepassing.
Spreek uit eigen ervaring. Maar daarvoor moet de ex inderdaad via de familierechtbank passeren.
Wij zijn het gestook e.d. ook beu als wij de kinderen ophalen, en wij nemen altijd het gesprek op als wij de kinderen afhalen of zij komt ze ophalen.
Zolang de partij die het gesprek opneemt, deelneemt aan het gesprek is er geen probleem. Maar daarvoor is het nog altijd niet zeker dat een eventuele rechter dit gesprek zou aanvaarden bij een zaak.
Afluisteren zonder deel te nemen aan het gesprek is strafbaar.
Uit eigen ervaring. Van zodra de ex van mijn partner wist dat we gingen samenwonen, heeft ze een nieuwe zaak geopend bij de rechtbank om een verhoging te vragen en ze heeft ze gekregen.Waar haal je dit? Deze info kan de rechtbank niet bekomen, en dus ook niet gebruiken.Ja, de ex van je partner kan meer alimentatie vragen omdat jullie nu kostendelen zouden samenwonen. Je partner heeft dan de helft minder uitgaven aan huur, energiekosten e.d. Hoeveel jij verdient is niet toepassing.
Spreek uit eigen ervaring. Maar daarvoor moet de ex inderdaad via de familierechtbank passeren.
Wij zijn het gestook e.d. ook beu als wij de kinderen ophalen, en wij nemen altijd het gesprek op als wij de kinderen afhalen of zij komt ze ophalen.
Zolang de partij die het gesprek opneemt, deelneemt aan het gesprek is er geen probleem. Maar daarvoor is het nog altijd niet zeker dat een eventuele rechter dit gesprek zou aanvaarden bij een zaak.
Afluisteren zonder deel te nemen aan het gesprek is strafbaar.
En zoals @eylis schrijft, het inkomen van de nieuwe partner heeft niks te maken met het inkomen van de TS.