Nerveuze moeder

Bianca2129
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nerveuze moeder

#1 , 13 apr 2016 16:42

Hallo allen, kan amper slapen van ambetantigheid en wou even advies :) lang verhaal kort na 7 jaar eindelijk het lef gevonden om via advocaat te scheiden ( was nigal een brave en dacht als ik dat vraag gebeurt dat wel ...niet dus plus heb erge schrik van hem dus daarom duurde het zolang eer ik het heft in eigen handen nam )

Ok scheiding bodem of zoiets is vorige week ingegaan dus oef
Samen een kind (8 jaar) en onderhandelingen gebeuren vrijdag. Vraag al jaar en dag week/week maar zoals ik al zei ik wachtte veel te braaf af. Heb ze nooit in weekend wat niet leuk is en de merendelen als ik vroeg om te wisselen paste het nooit in zen kraam. Kind beseft ook van dit is niet eerlijk dus was extra motivatie om eindelijk de stap te zetten (bemiddelaar was mislukt). Verzoek was ingediend beide wonende in zelfde dorp, 3 weken later verhuist hij 40 km verder. Advocaat raad week week af en zegt ga voor volledig verblijf want das niet gezond om 6 uur opstaan een hele week achtereen. Ergens zou ik dat erg vinden voor het kind maar advocaten zijn zo hard, geen rekening houden ermee zeggen ze en doen wat beste is voor haar :/
Zou liever willen horen wat hij wil want heb het gevoel dat hij voor volledig verblijf gaat (ondertussen melding gekregen van andere gemeente voor adreswijziging dochter die ik "niet akkoord" heb teruggestuurd. Hard zijn en volledig verblijf of aan het eerlijke aspect denken en week week en risico dat het afgewezen wordt en mss nog in mijn nadeel uitvalt
Zelf kan ik niet bij de onderhandeling bijzijn afspraak werd verzet en kan die dag geen verlof nemen en nu stuurt nieuwe vriendin van ex of ik het erg zou vinden als ze ermee bij zou zijn ( ze weten niet dat ik er niet kan zijn)

Zoveel vragen zoveel gedachten en zo bloednerveus .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 apr 2016 17:29

ik begrijp uit je verhaal dat de vader zelf 40 km verdere verhuisd is. Jullie verschijnen nu voor de eerste maak voor de rechbank om de verblijfsregeling te bekijken met de rechter? Ten eerste is de nieuwe vriendin van de papa géén betrokken partij, dus eigenlijk is het niet aan te raden dat ze erbij is. Al kan je het niet persé verbieden. Ik lees dat je er zelf niet bij aanwezig kan zijn. Dat vind ik stellig af te raden. Voor je werk kan je wél verlof nemen, want het is voor je eigen kind én voor de famillierechtbank. en daar bestaat volgens het arbeidsrecht een speciaal verlof voor.
De vader bemoeilijkt door zijn verhuis een week/weekverblijfsregeling. Toch is zo'n regeling het beste om beide ouders hun ouderlijke rechten en plichten te kunnen geven. Volledig verblijf bij jou zou ik niet eisen. (is inderdaad erg hard van de advocaat, een kind van 8 jaar kan wél vroeg opstaan: ze doen dat liever als ze zo hun beide ouders wél regelmatig en gestructureerd kunnen zien) Daarmee bemoeilijk je immers de rechten van de vader. Ik zou vragen dat de vader zelf goede oplossingen zoekt om het nadeel van de grote afstand tov de school op te lossen. hij heeft dat probleem door zover te verhuizen zelf gecreeerd. hij moet het dan ook oplossen. Ook de verplaatsingskosten tussen jullie woningen moet hij dan best zelf dragen. Domicileringsadres: zou ik voorstellen dat dit bij jou blijft: op het adres dat zich bevindt in de leefomgeving (school, vrienden enz) van jullie kind. Trek wel na of de adreswijziging van de andere gemeente een vraag was aan jou gericht, of een inlichtingenblad ter bevestiging dat de domciliewijziging is gebeurd. Vraag aan je advocaat dat na te kijken.

Bianca2129
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2016 17:40

Dank je wel voor je snelle reactie :) ja ik kan de advocaat wel ergens volgen maar om ze daarom proberen weg te halen bij de papa vindt ik een beetje te , ze amuseert zich daar dus hou met kind zeker rekening . Het zijn de onderhandelinggesprekken op mijn advocaat zijn kantoor tussen beide partijen en 3 mei is kamer minnelijke schikking. Heb ondertussen de 9/5 regel even bezien en dat wil ik ook wel voorleggen maar voel me echt niet zo goed bij de eis volledig verblijf..wel tussen haakjes moest meneer ineens volledig verblijf aanvechten voor hem ja dan ga ik wss dit ook doen maar blijf hopen op het menselijk aspect van allen en zoals ik aan kind meestal zeg "je bestaat uit helft van mama en papa dus ieder gelijk" maar heb met zo brave redeneringen al veel deksel op de neus gehad :) Het was letterlijk een aanvraag adreswijziging .

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”