erger dan de flodder buren

gorens
Topic Starter

erger dan de flodder buren

#1 , 15 apr 2016 21:29

een paard in een huurwoning LOL

ik woon sinds april 2015 in een andere huurwoning in de Gemeente Z.......
naast ons wonen mensen een beetje zoals flodder.

sinds een week geleden hebben die buren een paard in hun huis genomen , zo naar hun kleine tuin.
dat paard slaapt onder een kleine trampoline. vol met stoelgang.
die flodder buren zijn blij dat zij een paard in hun tuin staan hebben , zo moeten zijn hun gras niet meer maaien.

vreemd genoeg hebben zij een paard in huis genomen omdat het huis die zij huren te koop sta.
de eigenaar heeft dat huis te koop gezet. maar weet niets af van dat paard.

ik hebt de politie van de gemeente Z........ op de hoogte gebracht van dat paard naast ons .
veel stoelgang en veel vliegen van dat paard. erger nog. dat paard slaapt in zijn eigen stoelgang.

het Immo kantoor heb tik ook op de hoogte gebracht. zij vinden het niet kunnen dat er een paard in een huurwoning sta ,
net op het ogenblik dat het huis te koop sta. het Immo kantoor gaan de huiseigenaar op de hoogte brengen.

de politie heeft bij die flodder buren langs geweest en komt vast te stellen dat dat paard goed is verzorgd.
erger nog ..... in de wetboek is er geen enkel verbod dat huurders geen paard in hun tuin mogen nemen.
het is geen groot huis, maar wel kleine woningen naast elkaar. een mooi zicht is het niet .

ik liet het Immo kantoor wetend dat de huisbaas beslist of huurders een paard in hun tuin mogen nemen of niet.
de politie antwoord dat het wettelijk mag . ik liet de politie weten dat de huisbaas beslist over dat paard volgens huurcontract.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 apr 2016 21:30

Probeer de dierenbescherming eens, als de situatie van het paard inderdaad zo erg is.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2016 21:54

Leen het paard word prima verzorg, het zijn de buren die het niet zien zitten met een paard in de hof, wegens overlast van vliegen en stank van de uitwerpselen !
Maar behoord een paard ook niet tot de huisdieren ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 15 apr 2016 22:09

dat paard slaapt onder een kleine trampoline. vol met stoelgang.
veel stoelgang en veel vliegen van dat paard. erger nog. dat paard slaapt in zijn eigen stoelgang.
Ik ben zeker geen deskundige, maar dit lijkt mij toch niet normaal?

eylis

#5 , 15 apr 2016 22:51

een paard (schofthoogte 1M55) mag je niet in een tuin houden en mag al helemaal niet onder een trampoline slapen. Het krijgt daar niet de nodige beweging en krijgt het wel bijvoeding? tuingras is niet toereikend.Dat is geen "goede verzorging". Is het een minipaardje (shetland ed) dan zou dat eventueel nog kunnen. Zoals Leen zegt: dierbescherming inseinen en zij zullen controleren en oordelen of het paard moet verhuizen.

asperger

#6 , 15 apr 2016 23:26

Ik zou het in de gang zetten.
Zoals in dat Nederlandse liedje.

Ik vraag me af hoe een groot paard onder een trampoline geraakt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

gorens
Topic Starter

#7 , 16 apr 2016 00:20

het paard is iets groter dan een ponny
in ieder geval het paard heeft geen voldoende beweging.
alleen gras en een beetje regenwater.
in ieder geval, de huisbaas van dat huis is op de hoogte gebracht .

gorens
Topic Starter

#8 , 16 apr 2016 00:21

de politie zegt dat er geen enkele wet besta dat een paard niet in een tuin mag vertoeven.
ik geloof er niets van

mava105

#9 , 16 apr 2016 08:42

[quote="gorensalleen gras en een beetje regenwater.
.[/quote]
Wat zou jij dan aan een paard te eten en te drinken geven? Kaviaar en champagne? Als een en stal van een paard gezien van binnen op een boerderij? Daaqr liggen ook uitwerpselen (en geen stoelgang) en dat paard staat er ook in de ganse dag.
Het is duidelijk dat GOORENS nog nooit een boerderij en paardestallen heeft bezocht zeker niet qua vliegen en reuk.
Laat het aan de dierenbescherming over om hierover te beslissen en niet aan mensen die er duidelijk niets van af weten..

Fons54

#10 , 16 apr 2016 09:57

Ik zou het in de gang zetten.
Zoals in dat Nederlandse liedje.

Ik vraag me af hoe een groot paard onder een trampoline geraakt.

:mrgreen: :mrgreen:

Franciscus

#11 , 16 apr 2016 15:44

Ook qua dierenbescherming is politie bevoegd en kan en moet optreden. Staan zoals gewoonlijk als eerste in desbetreffend artikel inzake bevoegdheid om op te treden.
Er zijn in de meeste zones zelfs speciaal opgeleid personeel voor dit soort zaken.
Meestal wordt er opgetreden samen met FOD bevoegd voor dierenwelzijn. en politie.
Dierenasielen zijn (meestal) privé organisaties die wel voor de overheid werken.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
14 AUGUSTUS 1986. - Wet betreffende de bescherming en het welzijn der dieren.
(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 15-10-1991 en tekstbijwerking tot 01-04-2016)

Art. 34.<W 2003-12-22/42, art. 228, 006; Inwerkingtreding : 10-01-2004> § 1. [2 Onverminderd de ambtsbevoegdheid van de officieren van gerechtelijke politie worden overtredingen op deze wet en op haar uitvoeringsbesluiten en op de Europese verordeningen en beschikkingen/besluiten ter zake opgespoord en vastgesteld door :
- de leden van de federale en lokale politie;
- de statutaire en contractuele Dierenartsen van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu;
- andere door de minister bevoegd voor dierenwelzijn aangewezen personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu;
- de statutaire en contractuele personeelsleden van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen, belast met het uitvoeren van de controles.]2
Evenwel zijn alleen de statutaire of contractuele dierenartsen van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu bevoegd om de misdrijven gepleegd in de laboratoria op te sporen en vast te stellen.
De personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu leggen voorafgaand aan de uitoefening van hun functie de eed af in handen van de minister of van zijn aangestelde.
§ 2. De overheidspersonen bedoeld in § 1 kunnen zich alle inlichtingen en bescheiden doen verstrekken die zij tot het volbrengen van hun taak nodig achten en overgaan tot alle nuttige vaststellingen.
In uitoefening van hun opdracht mogen ze alle vervoersmiddelen, gronden, bedrijven of lokalen waar levende dieren gehouden of gebruikt worden, betreden. Het bezoek van lokalen die tot woning dienen is slechts toegestaan van 5 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds en met verlof van de rechter in de politierechtbank. Dit verlof is eveneens vereist voor het bezoek, buiten die uren, van lokalen die niet voor het publiek toegankelijk zijn.
[1 Ze kunnen assistentie vorderen van de politie voor de opdrachten waarbij er een risico kan geïdentificeerd worden voor de veiligheid van de personen.]1

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”