vennootschap, laten vereffenen of ...

djman
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vennootschap, laten vereffenen of ...

#1 , 04 mei 2016 12:37

Heb samen met mijn vriendin een danscafe overgenomen, iets meer dan een jaar geleden, Het betreft een NV (naamloze vennootschap) met overname van volledige handelfonds+ volledige inboedel cafe.
wij zijn uit elkaar gegaan, en kreeg contactverbod met haar, en zij 2 maand huur niet betaald, dus brouwerij haar eruit gezet en zij afgetekend en sleutels teruggegeven.
ook heeft ze de volledige inboedel van de vennootschap verkocht en meegenomen, en wil absoluut geen medewerking of reageerd niet op mijn vragen om de zaak op te lossen of verder af te handelen.

Het betreft een nv met 77000 eur volstord, momenteel nog actief, ook de vestigingseenheid staat nog op het adres van het cafe.
Wij zijn allebei 50% aandeelhouder
en dus ook allebei gedelegeerd bestuurder.
Schulden zijn: 2x de huur, en denk iets van een 3000eur brouwer.

Wat kan ik best doen met de vennootschap? En kan ik haar aandelen eisen omdat zij de inboedel en geluid en licht van de nv verkocht heeft?

Iemand hier een idee van?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 04 mei 2016 12:53

Je kan haar aandelen niet zomaar opeisen omdat ze materiaal van de NV heeft verkocht, daar zal je met haar moeten mee overeenkomen.

Probeer je NV nog te verkopen, want ander is dit niks maar ook niks meer waard, er zal zeker ook geen geld meer op den bank staan?, En de BTW en de belastingen zullen ook nog eens langs moeten komen zeker, en wat ben je met een volstort kapitaal die er niet meer is?

Een NV Zonder vestiging eenheid en zonder geld of activa is zo goed als niks waard, wat ben je met een dans café als je geen uitbatings eenheid meer heeft !

Voor een vereffening van NV heb je zeker ook een notaris nodig, en best ook een goede boekhouder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

djman
Topic Starter

#3 , 04 mei 2016 15:02

Ik had horen zeggen dat ik een buitengewone vergadering kon aanvragen, tussen de venoten en met boekhouder bij en daar die eis kan stellen, de waarde van deze verkochte goederen in de waarde van aandelen. En als ze niet zou komen opdagen dat die eis zowiezo goedgekeurd zou zijn.

Reclame

denlowie

#4 , 04 mei 2016 15:12

Ik zou daar toch zeer mee oppassen want je weet dit maar van horen zeggen.

Het enige wat je kan doen is een klacht neer legen wegens diefstal, maar als dit iets oplevert ??

Zij kan dit geld die zij heeft ontvangen van de ontvreemde spullen, gewoon doen inschrijven in haar RC rekening courant wat wettelijk is.
Je kan nooit een aandeelhouder verplichten van zijn aandelen te verkopen, wat de feiten ook zijn, bezit van aandelen heeft niks met de werking van de vennootschap te maken, aandelen maakt deel uit van het kapitaal.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”