Politie

Christophmat
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Politie

#1 , 09 mei 2016 20:48

Beste,
Weet er iemand in welke mate de politie u voor een verhoor mag rechtstreeks op u werk of baas zijn telefoons mag bellen. Dit met kans op zware gevolgen daardoor. onder meer ontslag.
Ik kon op een 1ste verhoor niet aanwezig zijn door mijn mijn werk. (Dag afspraak). Ik heb verwittigd toen. Nu werd ik ineens op de gsm van mijn werkgever gebeld om simpelweg een nieuwe afspraak vast te leggen. Simpelweg daarvoor riskeer ik mijn werk kwijt te spelen als mijn baas te weten komt dat ik bij de politie moet gaan. De feiten zijn zeker van geen zware aard. Totaal niet, zelfs van een tijd geleden. Ik vraag me af of dit zo maar kan?? Voor een afspraak op verhoor te komen gewoonweg u baas bellen. Kan er iemand iets meer hierover zeggen?
En vanaf welke aard kan dit wel? Ik kan begrijpen dat dit soms wel moet gedaan worden.

Christoph

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 10 mei 2016 12:10

Overdrijf jij niet een beetje? Waarom zou de politie u niet mogen bellen op de GSM van het werk. Dat is nog geen reden tot ontslag. Indien ze die nummer hebben, komt dat waarschijnlijk doordat jij hen die gegeven hebt.

Franciscus

#3 , 10 mei 2016 15:44

Politie mag zelfs info inwinnen bij uw werkgever.
Daarvoor heeft ze zelfs uw toestemming niet nodig.
(Hangt natuurlijk van de feiten af)
Nu het is uw gebruiks-GSM duw waar is het probleem.

Reclame

Christophmat
Topic Starter

#4 , 12 mei 2016 18:43

Het gaat over een klein drugs delict van 1,5 jaar geleden. Ik vind dat privé moet blijven, omdat ik een privé gsm ook heb.
Dan vind ik dit niet correct dat ze mijn werk er bij betrekken. Dit kan altijd verkeerd vallen bij een werkgever. Ze moeten mij gewoon hebben om nog een paar vragen daarover te stellen. Thats it. Is dat dan echt nodig?
Denk ik toch niet. Ik heb die gsm nummer niet gegeven, zijn ze op de één of andere manier achter gekomen. Waarom gewoon niet mijn privé telefoons raadplegen?
Als dit allemaal zo maar kan, welk rechtssysteem is dit dan wel. Privé zaken moeten gescheiden blijven vind ik, tenzij de feiten gevaarlijk kunnen zijn voor de werkgever. Ik heb die agent dan ook mijn zeg gedaan daarover.

LeenW

#5 , 12 mei 2016 18:49

Zijn beide nummers opzoekbaar bij 1207? En hoe komen ze aan uw werk-nummer?

Enfin, het alternatief is dat ze u op een bepaald moment komen verhoren. Mogelijk op het werk, mogelijk tijdens een familiefeestje, etc. Ik denk dat een telefoontje dan toch wel de betere oplossing is.

Terug naar “Andere”