Nietigverklaring internationaal huwelijk

Fia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nietigverklaring internationaal huwelijk

#1 , 06 jul 2016 06:29

Hallo,

Vorig jaar werkte ik een jaar in de USA waar ik toen onverwacht zwanger werd van mijn toenmalige vriend. In juli 2015 zijn we daar ook gehuwd zodat ik in de USA zou kunnen blijven na het eindigen van mijn werkcontract. Onze relatie liep echter al heel snel mis en in januari 2016 was ik al terug in België, met onze dochter. Mijn man gaf hiervoor toestemming. Een tijdje geleden ontdekte ik dat hij ook nog een relatie had met zijn ex, die begon kort na ons huwelijk.

Kan ik het huwelijk in België nietig laten verklaren? Met als motivatie dat we voornamelijk gehuwd zijn om mij legaal verblijf te geven daar, en dat er nooit de intentie was om een duurzaam huwelijk aan te gaan omdat mijn man een andere relatie had? Indien dit mogelijk is kan ik de naam van ons kind na de nietigverklaring veranderen van zijn naam naar de mijne?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54

#2 , 06 jul 2016 09:06

Het zou mij verbazen als het mogelijk zou zijn om de redenen die je opsomt. Je zegt duidelijk dat het een schijnhuwelijk was met enige intentie om jouw verblijf daar wettelijk te maken. Ik zou toch maar oppassen met zulke uitspraken....

LeenW

#3 , 06 jul 2016 10:18

Als je de wet probeert te omzeilen, ga je vaak met problemen zitten. Je gaat eerder een bijkomende straf dan een ontbinding krijgen..

Reclame

sloeberken

#4 , 06 jul 2016 11:13

Dit zal je moeten laten ontbinden in de USA.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Echtscheiding”