Mijn vraag gaat over mijn schoonvader wiens moeder overleden is.
Er is enkel een spaarrekening te verdelen geen huis of andere eigendommen/goederen.
De andere erfgenamen hebben al een aantal dagen de akte van erfopvolging ontvangen via het lokale Ontvangkantoor , mijn schoonvader heeft ze als enige nog niet ontvangen , mijn schoonvader en schoonmoeder hebben ons naar aanleiding van deze 'ongerustheid' binnen de familie toegegeven dat zij al een aantal jaren loonsbeslag hebben naar aanleiding van een hypotecair krediet dat zij niet meer konden betalen.
Bij het Ontvangkantoor zeggen ze er mee bezig te zijn en geven ze geen commentaar.
Volgende vragen:
1: Bij de erfopvolging staat duidelijk dat het Ontvangkantoor een navraag doet naar Fiscale en Sociale schulden , valt deze schuld daar dan onder? Bij het Ontvangkantoor zeggen ze op deze vraag dat het enkel gaat om Belastingen,RSZ etc. Klopt dit of gaat het ook over andere schulden?
2: De andere erfgenamen vragen natuurlijk reeds om naar de Bank te gaan om de rekening vrij te geven , indien er bij mijn schoonouders schulden zouden zijn , krijgen alle andere erfgenamen dan ze hun deel van de rekening?
Zij hebben geen weet van verdere andere achterstallen of schulden , buiten een nog onbetaalde Verkeersbelasting maar die maar moet betaald zijn tegen 29/09.