informatieplicht bij aankoop van een woning

dendi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

informatieplicht bij aankoop van een woning

#1 , 08 aug 2016 19:58

Kan er mij iemand zeggen wat wij zouden kunnen doen of welke stappen we moeten ondernemen.
na het bezichtigen van de woning en tijdens het ondertekenen van het compromis hebben wij naar de aalput gevraagd. Deze was er niet volgens de verkopers alsook werd de electriciteit deels vernieuwd maar er was nog geen keuring gebeurt. Ok tot daar en toe.
de verkoper in kwestie hebben we nadien meer kunnen bereiken om enige opmetingen te doen tot een paar dagen voor het verlijden van de akte. Kregen we als reactie :`ik had u nummer niet herkend en overmorgen word het toch geschreven.
Bij het verlijden van de akte vertelde hij plots dat er waterschade is bij de buren dat waarschijnlijk van bij hen zou komen en er werd een dossier geopend.
De notaris heeft dit ook opgenomen in de akte.
wij met sleutel naar de woning
bleek dat er toch wat verzwegen werd
Zo lag er nog een berg snoeiafval nog kasten in de kelder de keuken vettig en vies wat volgens ons duid op een gebrekkig onderhoud tijdens de laatste maanden
er was wel degelijk een aalput en was dan ook overvol. Uit fakturen bleek dat hij dit moet geweten hebben.
nu hebben we een lekdetectie laten uitvoeren en ja blijkt dat er een afoer kapot is en volgens de buren is het lek al jaren.
kunnen wij de verkoper hier aansprakelijk voor stellen.

Alvast bedankt

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 08 aug 2016 21:40

Dit lijkt op een verborgen gebrek dat geweten was door de verkopers en dus bewust verborgen werd. Je hebt mogelijks een casus. Had de buur z n brandverzekering al gecontacteerd voor de vervolgschade ? Zij zoiden dan de verkopers moeten gecontacteerd hebben om de oorzaak te herstellen. Als dit zo is sta je nog sterker. Vraag dit aan je buur en betrek er desnoods uw brandverzekering bij.

Is het een aalput onder de WC zonder zichtbaar deksel? Zwak punt voor u is dat oude huizen nooit rechtstreeks op de riolering aangesloten werden. Er moest dus een put zijn.... Dit doen ze soms wel bij recentere vernieuwingen (in steden). Je had dit misschien moeten uitdiepen. ..

Ws zal je moeten procederen: vrederechter zal dan een (door u voor te schieten) expert aanstellen op basis van wiens rapport geoordeeld zal worden. Kan aanslepen.

dendi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 aug 2016 10:46

Ja de buren hebben hierover een dossier lopen bij hun brandverzekering het zou al meerdere jaren duren.
ik morgen eens langs bij de notaris om te horen welke stappen ik kan ondernemen

Reclame

Terug naar “Kopen”