Auto-ongeluk door vrachtwagenband

Mina__
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Auto-ongeluk door vrachtwagenband

#1 , 28 aug 2016 16:55

Had een vraagje ik heb onlangs schade op gelopen door een een vrachtwagenband op de autosnelweg. Wie draait nu op voor de kosten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 28 aug 2016 17:37

Heb jij klacht neergelegd bij de politie? Heb je de gegevens van de vrachtwagen? Indien niet, en je hebt geen omnium, zal jij ervoor opdraaien.
Heb destijds ook zo iets voorgehad op de E19. Stuk metaal viel van een vrachtwagen juist voor mijn wagen (snelheid 120 km/hr)
Rechter voorband springt stuk, spatbord en deur flink gedeukt en bekrast). Het lukt me nog net om zonder verdere ongelukken de pechstrook te bereiken.Natuurlijk had ik niet de tijd om de relevante gegevens van vrachtwagen waar te nemen. Enkel de kleur had ik gezien. Wegpolitie gebeld, die na 1 uur eindelijk verschenen. Ze hadden ondertussen een andere patrouille geholpen om het verkeer tegen te houden, zodat stuk metaal van de weg kon worden gehaald. (was een redelijk groot stuk)
Gelukkig had ik een omniumverzekering anders was de schade voor mij geweest. (toen toch zo'n kleine 40.000 BEF)

Mina__
Topic Starter

#3 , 28 aug 2016 18:17

Het was met een buitenlandse vrachtwagen ik heb de aanrijdingsformulier ingevuld maar de tegenpartij zou de politie zelf regelen want die ligt nog bij hun. Omdat er teveel wagens geraakt werden was het een chaos op de E19 en weinig agenten konden ter plaatsen komen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”