beste,
ik heb geen contact meer met mijn dochter ,maar via mijn andere kinderen hoor ik af en toe wel eens wat over haar.
mijn dochter is 19 en in juni 2016 afgestudeerd , ze heeft haar ingeschreven bij de vdab.
ik hoorde al dat ze op haar stage plaats vast mocht beginnen maar ik weet niet of ze nu al dan niet aan de slag is.
ik weet met zekerheid dat ze in de horeca bijverdiend.
als ze niet boven een bepaald budget gaat blijft er kinderbijslag uitbetaald en betaal ik onderhoudsgeld.
eens ze boven dat bedrag zit ,heeft ze volgens de kinderbijslag een inkomen en word er geen kinderbijslag meer betaald.
dan moet ik wettelijk geen onderhoudsgeld meer storten voor haar.
nu weet ik dat er in Augustus geen kinderbijslag gestort is voor haar .
voor september heb ik voor haar nog geen onderhoudsgeld betaald.wel voor mijn andere kinderen.
ik weiger niet om onderhoudsgeld te betalen ,ik vraag enkel aan mijn ex een bewijs dat ze daadwerkelijk niet werkt.
het onderhoudsgeld voor mijn dochter zet ik nu op een aparte rekening tot ik effectief een document krijg dat ze werkzoekende is en geen inkomen heeft.
mijn ex heeft nu blijkbaar verdere stappen ondernomen.
--------------------------
" Ook wil ik tegen Vrijdag 16/09/2016 het onderhoudsgeld van y ontvangen.
Jij hebt geen recht om dit zomaar te stoppen.
Mvg"
"dag M,
daar jij géén kindergeld meer ontvangt voor y wil dit zeggen dat ze een inkomen heeft.
vanaf ze een eigen inkomen heeft hoeft er geen onderhoudsgeld meer gestort te worden.
als y geen inkomen heeft en dit aan de hand van documenten kan aantonen zal er onderhoudsgeld gestort worden.
mvg"
"Dag E
y werkt niet, dus wil ik tegen vrijdag mijn
onderhoudsgeld, of er volgen andere maatregelingen,
Mvg m"
"dag M,
aan de hand van documenten kan aangetoond worden dat Emily niet werkt .
is er geen inkomen dan word er kinderbijslag betaald.
er word voor y geen kinderbijslag meer betaald dus heeft ze een inkomen.
dan dient er geen onderhoudsgeld meer betaald te worden.
wettelijk moet ik zelfs geen onderhoudsgeld aan u betalen maar aan y daar ze meerderjarig is.
mvg
E"
Dag E
Verdere stappen zijn gezet.
Mvg M "
----------------------------------------------
kan/mag ik dit doen ?