Dag iedereen,
Ik ben zelf geen kenner van het juridisch landschap dus vandaar mijn vraag hier. Mijn vriend heeft kindjes en is hiervoor naar de rechtbank gegaan om bilocatie aan te vragen. Ze hebben dit echter niet gegeven omwille van een communicatieprobleem tussen beide. Het is echter zo dat hij heel erg probeert om te communiceren over de kinderen, maar zij dit hoog bij laag weigert te doen. Zelfs medische informatie krijgt hij niet door van haar en zij reageert ook niet op mail, sms, ... Soms stuurt ze eens een mailtje met een zin of twee in, alsof ze weet dat ze daarmee aantoont dat ze "wel" communiceert. Hoe toon je aan dat zij degene is die van onwil is?
Daarnaast speelt ze ook heel erg het slachtoffer. Ze doet alsof mijn vriend nooit naar de kinderen heeft willen omkijken terwijl hij al jaren vecht om ze meer te mogen zien, maar zij hem in zijn gezicht uitlacht wanneer hij haar erover aanspreekt. Ze smeet dan op de rechtbank ook enorm met modder: argumenten die geen steek hielden waaruit zou blijken dat mijn vriend absoluut niet geschikt zou zijn om voor de kinderen te zorgen. Hij heeft al deze argumenten weerlegt, en nog krijgt hij de kinderen niet op een 7/7 basis. Hij werkt ook in het onderwijs en kan zijn rooster aanpassen naar behoefte, waardoor hij de meest ideale job heeft om voor kinderen te kunnen zorgen. Zij beweert dan bijvoorbeeld dat hij zijn job nooit zal kunnen combineren met kinderen.
Het is inmiddels het zoveelste tussenvonnis geworden. Elke keer is er wel een andere uit de lucht gegrepen reden waarom hij ze nog niet 7/7 krijgt die zij weer verzint op de rechtbank. Het begint intussen veel energie en geld te kosten en we worden er moedeloos van.
Daarnaast staat zij ook op de dop en ontvangt zij het volledige kindergeld omwille van discrepantie tussen de inkomens van haar en mijn vriend. Zij heeft echter ook een nieuwe vriend die bij haar onofficieel inwoont. Hij is er elke dag maar officieel staat zijn domicilie nog bij zijn ouders. We vinden dit ook niet eerlijk omdat ze op die manier een vorm van sociale fraude plegen, maar ik weet niet in welke mate dit aangetoond kan worden. Uiteraard heeft hij nog een slaapkamer bij zijn ouders, maar daar verblijft hij nooit.
Heeft iemand raad wat we met deze situatie kunnen doen?
Alvast bedankt!