Hallo
Mijn gescheiden ouders zitten al 5-10 jaar in een rechtzaak, en nu ik wat ouder ben geworden doe ik een poging om eindelijk eens duidelijkheid te krijgen. Ik zit met enkele vragen.
Mijn vader eist €26.000 van mijn moeder. Dat geld eist hij omdat hij téveel onderhoudsgeld betaald zou hebben.
Mijn ouders wisten beiden niet dat de verplichte termijn om onderhoudsgeld te betalen al verstreken was, dus "betaalde" hij gewoon verder. Achteraf vindt hij dat hij te lang betaald heeft, en eist hij dat geld dus terug.
Mijn moeder werkt al heel haar leven deeltijds omdat ze alleen stond voor 3 kinderen,
(even melden dat hij vele maanden niet betaalde, ook geen alimentatie en er beslag gelegd moest worden op zijn inkomsten)
(ook nog melden dat mijn mama 5.000-10.000 EUR aan schulden van hem heeft afbetaald die hij heeft opgelopen tijdens ze getrouwd waren, omwille van hun huwelijkscontract kwamen die schulden bij haar terecht. Oké dat heeft nu niet echt veel te maken met de kwestie maar ik vind het toch een pittig detail.
Dan heb ik nog 1 vraag: Klopt het dat de partner max de duur van het huwelijk, na echtscheiding onderhoudsgeld moet betalen? Ze waren namelijk 10 jaar getrouw en ik heb niet het vermoeden dat hij 10 jaar betaald heeft.
Ik dank jullie van harte
Groeten
David