co ouderschap

sssven
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

co ouderschap

#1 , 29 okt 2016 13:52

hallo,
heb een vraag, mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan toen ons dochter een jaar was, de uitspraak van rechter was co ouderschap kindergeld op een aparte rekening voor grote medische kosten, en ze staat bij mij ingeschreven, ondertussen is mijn dochter 12j en gaat ze nu na middelbaar = serieus meer kosten , ik heb zelf 4j lang logopediste betaalt elke week een uur allemaal zelf betaald, maar nu word het allemaal beetje veel, en wil ik de regeling veranderen na om de 14dage een weekend bij haar moeder, en da ze alliementatie betaald aan mij, want zo is het eigenlijk al 11j, op papier is co ouderschap maar haar moeder komt haar juist om 14dagen een weekend halen sorry ik breng ze. altijd en ga ze altijd terug halen want dat is ook teveel voor mijn ex, maar heb nooit iets over gezegd omdat allemaal haalbaar was financieel maar nu is het moeilijk dus wil ik dat ze betaald, wat ik de zaak weer voor jeugdrechtbank laten komen of? en wat gaat het kosten?
mvg sven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2016 23:18

Wat losse raadgevingen.

Zal nu voor de afdeling jeugdrechtbank van de familierechtbank zijn.
Hebt u bewijzen dat moeder kind maar om de 14 dagen komt halen.... zorg dat u dat week op week gedurende liefst al die jaren kan reconstrueren en in een tijdslijn plaatsen.
Gezien dochter 12 jaar is kan ze vragen om gehoord te worden door de (jeugd)rechter.
U kan ook melding doen bij politie zodat blijkt dat moeder zich niet houdt aan vonnis. U kan dat best doen voor de week dat moeder in principe dochter moet hebben -dochter mee naar politie nemen. Deze stellen een melding op want kind niet ophalen is niet strafbaar ... niet meegeven wel.
Staat in vonnis wie moet halen en brengen?
Vraag aan politie om een sociaal onderzoek bij u zodat de jeugdbrigade vaststelt dat kind altijd bij u is en niet bij moeder..

Gaat moeder naar de schooldagen voor ouders? Kan school document afleveren dat dochter al die ganse tijd onder uw hoede stond - vb dat moeder dochter nooit aan school kwam halen.
Er is verbijfs- en gezagsco-ouderschap heeft de moeder mee beslist in alle belangrijke beslissingen school - dokter logopedist enz enz .. indien niet waarom niet?

In principe kan men de geldelijke regeling vijf jaar retroactief laten wijzigen. Maar best misschien niet direct uw eerste eis.

Is moeder niet bereid dochter bij zich te nemen? Is daar al contact rond geweest en wat waren haar reacties ... best is dit allemaal via mail te doen zodat u bewijzen hebt.

Zorg dat al de bewijsgaring rond is voor u uw ex gaat laten controleren door jeugdbrigade.

Hebt u een advocaat?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”