Niet met de trein, toch door het station

weergave
Topic Starter

Niet met de trein, toch door het station

#1 , 05 nov 2016 11:20

Mag je eigenlijk wel door het station als je geen vervoer bewijs hebt . Ik weet dat NMBS het recht hebben om persoon te verwijderen het is hun eigendom.
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 nov 2016 11:21

Je mag niet tot op de perrons, voor de rest is een station vrij toegankelijk.

LeenW

#3 , 05 nov 2016 11:35

En toevallig lees ik nu net dat de NMBS met hun eigen variant van de GASboetes starten, onmiddellijke inning zonder langs de rechtbank te passeren.

Reclame

weergave
Topic Starter

#4 , 05 nov 2016 12:03

Bedankt voor te info
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

weergave
Topic Starter

#5 , 07 nov 2016 12:30

Waarom vermeld NMBS dat niet via een bord dat staat nergens aan geven

LeenW

#6 , 07 nov 2016 12:39

Dit is volgens mij via KB geregeld. Maar we kennen allemaal wel het verhaal van NMBS en duidelijke communicatie..

sloeberken

#7 , 07 nov 2016 12:54

En zij die gratis op de trein mogen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rron.dhtml
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 nov 2016 13:14

Dit is volgens mij via KB geregeld. Maar we kennen allemaal wel het verhaal van NMBS en duidelijke communicatie..
Is dit zo? Meer dan eens ga ik mensen ophalen in het station, en wacht ik hen op op het perron waar hun trein aankomt. Nog nooit heeft iemand mijn een vervoersbewijs gevraagd op het perron. Immers: je hoeft geen vervoersbewijs te hebben bij het opstappen. Je kan dit ook kopen bij de conducteur, zij het dan aan een forse meerprijs (http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... trein.aspx).

Toegang tot het station is een héél andere zaak: in veel grotere stations zijn handelszaken / drankgelegenheden / zelfs een Quick, etc... gevestigd. Dit zou dan betekenen dat je enkel met een geldig vervoersbewijs in die zaken iets mag kopen / consumeren? Lijkt me straf.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat

#9 , 07 nov 2016 13:34

Ik let er niet overal op, maar in elk station dat ik er al op gelet heb, staat er een bord dat de perrons niet mogen betreden worden zonder geldig vervoersbewijs.

Het afdwingen hiervan is een andere zaak, zie antwoord Gebruiker21.

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 nov 2016 14:23

Vroeger moest je een ticket kopen om op het perron te mogen: een z.g. perronkaartje; kostte 1 bef.
Maar toen was er ook nog controle voor met op het perron mocht.

weergave
Topic Starter

#11 , 07 nov 2016 15:01

Ik let er niet overal op, maar in elk station dat ik er al op gelet heb, staat er een bord dat de perrons niet mogen betreden worden zonder geldig vervoersbewijs.

Het afdwingen hiervan is een andere zaak, zie antwoord Gebruiker21.
Ik heb dat nog niet zien staan op het station.

Terug naar “Administratief recht”