Buitengewone kosten

Mustang70
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Buitengewone kosten

#1 , 19 nov 2016 13:23

Beste,
Mijn vraag is, wat als ex plots afkomt met een SMS dat hij de onkosten zal doorsturen van de universiteit waar mijn dochter blijkbaar zou zitten?
Ik weet daar niks van en trouwens op het vonnis staat dat dit in onderlinge overleg is en ik hoor hem nooit. Ik betaal een vast bedrag voor de zoon en dochter maar de zoon is sedert deze week gaan werken waarvan ik ook niet word ingelicht zodoende ik een aangetekende brief heb moeten schrijven omdat ik dat horen zeggen heb.
Nu stuurt hij een SMS dat de zoon gaat gaan werken en ik niet meer moet betalen maar dat hij wel de onkosten van de school waar mijn dochter nu gaat zal doorsturen.
De vorige 2 schooljaren had hij ze ook op internaat gestoken zonder ik daar iets van wist toen heb ik ook een advocaat moeten aanspreken waarvan mijn ex alles zelf heeft mogen betalen omdat hij dat uit eigen initiatief gedaan heeft.
Blijkbaar zit ze daar ook op kot.
Zal ik dit alles moeten betalen of haal ik terug mijn rechten zoals vorige keer.
Ik zou liever geen advocaat eraan zetten want dat kost me teveel.
Hij doet dit nu omdat ik voor de zoon niet meer betaal en me nu zo een loef wil draaien. Heb mijn dochter 2 jaar niet meer gezien nu begint ze terug berichten te sturen en profiteert mijn ex ervan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2016 17:56

Aangetekend in gebreke stellen dat uw ex het vonnis niet volgt.
De bewijzen laten voorleggen dat dochter idd onderwijs volgt. Indien dit zo is dient u wel te betalen maar alleen wat er in het vonnis staat.

Hebt u geen recht op een pro-deo advocaat?
Zolang de kinderen regelmatig studeren dienen de ouders bij te dragen in de kosten.
Niets belet u te vragen dat dochter bij u of ex verblijft en niet op kot (indien dit mogelijk is)
Hangt allemaal af van wat er juist in het vonnis staat en of u tegen de onregelmatigheden hebt gereageerd.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”