Beste Mava,
Een cilinderslot zorgt wel voor de veiligheid van het gebouw tegen diefstallen. Het grootste probleem is dat we de deur niet kunnen openen zonder de vloer te beschadigen (de deur schuurt enorm hard tegen de vloer). Wij moeten dus langs achteren om bv een pakket aan te nemen van voor, bezoek binnen laten ook etc. Dit is geen woongenot.
Enkel de kledij van de inwoners die hebben getekend zouden hier logischerwijze mogen liggen. Behalve met onze toestemming anders. (Maar dit is op zich niet het grote probleem maar een extra druppel in de emmer).
Ze hadden ons verteld dat ze het gingen poetsen. Dan hadden ze tegen ons maar moeten zeggen dat het niet zo is. Het gaat hier om een kwestie van respect. Een wederzijdse goede communicatie.
Dubbele beglazing is inderdaad niet wettelijk verplicht maar op immoweb stond dat er dubbele beglazing is en bij het bezoek hebben we dit nog eens letterlijk gevraagd "jaja, tuurlijk is het hier" kregen we als antwoord. Dus het gaat hier wel degelijk om bedrog. Wij zijn dit inderdaad niet gaan controleren (de rolluiken waren naar beneden en het was reeds donker) maar een immokantoor is een vertrouwensfiguur of zou het toch moeten zijn. Dus ze hebben volgens mij bewust gelogen.
We zien dat er vocht binnen komt via de muren en plafond dus naar mijn denken lijkt het voegen hier wel noodzakelijk om ervoor te zorgen dat er geen vochtplekken zullen zijn. Ze hebben over het vocht heen geschilderd om dit bewust te verzwijgen dus het is weer bedrog.
Wij hebben niet gesproken over dat onze buren de oprit zouden gebruiken. Deze hebben hun eigen oprit. De huisbazen gebruiken onze oprit om aan hun achterliggende serres te raken (wat trouwens nergens op papier besproken staat), met nog eens luide muziek aan in hun auto.
Wij kennen inderdaad het verschil tussen een garage en een carport. Maar als u hier een beetje meer moeite deed om het juist te lezen dan had u gezien dat het niet over een echte carport gaat. Deze "garage" waar we over spreken heeft wel degelijk een poort en zelfs een slot. Maar dit slot is stuk en er is geen sleutel van. Ondertussen gebruiken ze onze garage ook nog eens om geleende spullen van de buren te plaatsen.
Al dank ik u dat u de moeite heeft genomen om advies te geven moet me toch van het hart dat ik het jammer vind dat u zo sarcastisch reageerde en ons als "domme" mensen beschouwd. Wij waren enkel dringend op zoek naar een huisje en stelde te veel goed vertrouwen in de bedoelingen van het immokantoor en de verhuurders. Ikzelf vergeet namelijk zeer vaak dat ik een smartphone bezit en zélfs mijn vriend was er voor een keer niet op bezig

...
De verhuurders willen onderling een plaatsbeschrijving opstellen maar we gaan nu wel eisen dat er een expert langskomt. Ondertussen is er trouwens al een barst van een tiental centimeter in een steunmuur bijgekomen. Wij gaan nu in eerste instantie eens proberen samen te zitten met de huisbazen al vrees ik dat hier niet veel (of genoeg) constructief zal uitkomen. Of een woningonderzoek wel zin heeft betwijfel ik ook, hoe ik het zo heb kunnen lezen zijn er nog kraakpanden die niet aan 15 strafpunten zullen komen.