Mijn ex heeft achterstallig onderhoudsgeld en buitengewone kosten van het jaar 2015 naar mij toe een som van meer dan 1000euro. Voor het jaar 2014 heeft het achterstallig onderhoudsgeld betaald geweest met de som die vast zit bij de notaris en nog verdeelt moet worden. De vereffening-verdeling is nog steeds niet gebeurd alles word maar verzet op lang termijn ofwel kort op de bal gespeeld zodat je niet kan reageren. Heb eens op een woensdag om 15 uur telefoon van pro deo advocaat gekregen om te bevestigen dat ik bij de notaris om 18 aanwezig moest zijn en ik wist van niets. Ook geen biref van notaris ontvangen om mij uit te nodigen. Notaris zelf heeft gebeld om 16u15 om na te vragen of ik inderdaad weigerde er niet te gaan ik antwoorde ja ik wist van niets. Daarop antwoord de notaris uw ex man zegt van wel?! Allé belachelijk het is een gevechtsscheiding .
Mijn ex had een vast eigendom voor we gehuwd werden. Dit eigendom werd verkocht tijdens we gehuwd werden. Samen hebben we een nieuw eigendom gekocht met een totale lening voor deze bij de bank. Van het vast eigendom van mijn ex was er 52000 euro over maar die niet in het nieuw gebouw werd gebruikt. Men verwacht wel van mij dat ik 26000 euro betaal omdat ik zo gezegd genoten heb van deze som in de gemeenschap. Het zit zo dat ik bewijzen heb dat de 52000 euro inderdaad op een gezamelijke rekening gestort werd maar daarvan heb ik niet genoten aangezien ik zelf geen bankaart van deze rekening had. Mijn vraag is kan je iets teruggeven die je nooit bezit heeft. Pro deo advocaat werkt ook niet mij hij wil die 26000 laten afschrijven en onderteken en de rest die vastzit bij de notaris van verkoop aan de tegenpartij geven en kous eraf ermee dit zijn zijn eigen woorden. Ik heb recht op de helft van die som die vast zit aangezien het compleet geleend werd en ik ook bijgedregen heb in dit huis. Mijn ex heeft al genoten van een deel van het vastzittende som om achterstallig onderhoudsgeld van 2014 aan mij te betalen. Advocaat van tegenpartij heeft dan nog het lef te vragen of de zerotage van buy way kaart van mijn ex en andere facturen te mogen betalen met de som die daar nog vast zit Ik heb vanzelfsprekend geweigerd.Wat betreft achterstallig geld van 2015 heb ik nog niets gekregen,er is zo gezegd een gerechtsdeurwaarder aangesteld maar het is al 1maand geleden en heb nog niets ontvangen en als ik vragen stel aan mijn pro deo advocaat is het antwoord blanco. Wat moet ik doen ik zit namelijk blokvast mijn facturen blijven maar komen en ik kan ze niet meer betalen. Moet ik ook schulden maken omdat mijn ex mij geld verschuldigd is zelf schulden heeft al onze gezamelijke meubels al verkocht heeft en zich verrijkt met aankoop van nieuwe meubels en de kinderen en ik mogen maar blijven boeten. Kinderen kunnen zelfs dit jaar un hobby niet uitvoefenen ik kan niet alles voorbetalen ik geraak nu zelfs niet meer mee in de dagdagelijkse facturen. Alles wat ik krijg is de kinderbijslag en onderhoudsgeld van meneer voor een som van 165 euro en dit voor 2 dochters 1 van 13 jaar die in het internaat is en 1 van 10 jaar. Internaat is ook volledig door mij betaald. Is dit allemaal normaal? Waar moet ik naartoe als ik mijn pro deo advocaat niet meer vertrouw? Het is een raadsman zonder raad