Nagaan bouwjaar ivm stedebouwkundige situatie

pjm
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nagaan bouwjaar ivm stedebouwkundige situatie

#1 , 11 jan 2017 13:18

Ik heb een woning op het oog dat bestaat uit drie verschillende constructies uit een andere periode: het hoofdgebouw van voor 1850, een bijgebouw achter het hoofdgebouw (bouwjaar onbekend) en een verbindingsstuk dat beide gebouwen met elkaar verbindt (bouwjaar ook onbekend).

Het hoofdgebouw is van voor 1850 en is dus vergund.

Het bijgebouw is recenter, maar meer weten we niet. Het lijkt er op dat nog later de beide gebouwen met elkaar verbonden werden, aangezien het dak van dit verbindingsgebouw anders is dan dat van het bijgebouw.

De dienst stedebouw van de gemeente heeft geen plannen. Die hebben dus nooit een vergunning uitgereikt.

De vraag is nu: hoe kom ik te weten wanneer het bijgebouw en het verbindingsstuk werden gebouwd? Enkel als deze ook van voor 1962 stammen, zijn ze vergund, toch? Als ze recenter zijn, zijn deze twee stukken dan in overtreding.

De eigenaar heeft hierover helemaal geen informatie dus ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”