Hoe ga ik in beroep na uitspraak vrederechter

bertokken
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hoe ga ik in beroep na uitspraak vrederechter

#1 , 27 jan 2017 18:09

Ik heb een geschil met [geen namen vernoemen aub] over betaling van een jaargeld na aankoop van een vakantie chalet. Ik was op 9 januari 2017 bij de vrederechter maar de advocaat had geen gegevens. Ik heb de advocaat mijn bewijsstukken gezonden en krijg nu een mail dat hij hieraan voorbij gaat en als conclusie trekt dat ik moet betalen en dit ook op de volgende zitting zal eisen. Ik woon in Groningen Nederland en denk niet dat ik opnieuw naar Neerpelt kan afreizen. Het lijkt er nu dus op dat ik ,gezien de houding van de vrederechter de eerste keer, in beroep zou moeten gaan. Hoe doe ik dat ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2017 19:55

Verzoekschrift tot hoger beroep neer te leggen op de griffie van de rechtbank van eerste aanleg. Pas nadat het vonnis van de vrederechter is uitgesproken.

U moet zich trouwens eerst de vraag stellen of wel hoger beroep mogelijk is. Voor zaken waarin niet meer gevorderd wordt dan 1.860 euro is geen hoger beroep mogelijk tegen het vonnis van de vrederechter.

Reclame

Terug naar “Kopen”