achterstallig allimentatie invorderen

mamavantwee2
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

achterstallig allimentatie invorderen

#1 , 26 sep 2017 14:12

Beste,

Na lang geprobeerd te hebben het achterstallig onderhoudsgeld te vorderen is er uiteindelijk een deurwaarder aangesteld dit voor elkaar te krijgen. De vader, opnieuw werkende welke bevestigd werden door opvraging rsz, staat ondertussen om en bij de 4000 euro achter aan onderhoudsgelden. Nu is mijn vraag, dit werd aan de deurwaarder als opdracht gegeven en dus opgestart op 5 september, heeft iemand een idee hoe lang zo een procedure loopt eer het geld ook daadwerkelijk in mijn richting komt? Ik bedoel, zal dit nu nog maanden, weken of dagen in beslag nemen vooraleer er eindelijk schot in deze zaak zal komen?

Alvast bedankt,
mamavantwee2

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54

#2 , 26 sep 2017 15:48

Beste,

Na lang geprobeerd te hebben het achterstallig onderhoudsgeld te vorderen is er uiteindelijk een deurwaarder aangesteld dit voor elkaar te krijgen. De vader, opnieuw werkende welke bevestigd werden door opvraging rsz, staat ondertussen om en bij de 4000 euro achter aan onderhoudsgelden. Nu is mijn vraag, dit werd aan de deurwaarder als opdracht gegeven en dus opgestart op 5 september, heeft iemand een idee hoe lang zo een procedure loopt eer het geld ook daadwerkelijk in mijn richting komt? Ik bedoel, zal dit nu nog maanden, weken of dagen in beslag nemen vooraleer er eindelijk schot in deze zaak zal komen?

Alvast bedankt,
mamavantwee2

Afhankelijk hoe meewerkend je ex is. Indien hij 'schrik' heeft van een GDW en direct betaalt dan kan het vrij snel gaan. Als jullie nog contact hebben met elkaar kan je afspreken dat hij de gelden toch rechtstreeks aan jou betaalt en jij stuurt dan de bewijzen door naar de GDW en hij neemt deze in vermindering in zijn afrekening. Als je ex rechtstreeks aan jou betaalt hebben jullie allebei voordeel: jij moet minder lang op je geld wachten en je ex betaalt niet de extra kost voor de GDW om het geld door te storten.

Als het jouw ex niet veel kan schelen en GDW moet loonbeslag leggen, dan denk ik dat je de eerste maanden nog niet van je geld moet dromen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”