Vragen ivm einde huurcontract

sebvdp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vragen ivm einde huurcontract

#1 , 26 sep 2017 23:31

Beste,

Ik ben al weg uit mn appartemen en huur opgezegd. Telefoon van huisbaas gekregen dat hij binnen wou om te zien voor eventuele verfraaiingswerken.
Dit kreeg ik nu in mailbox: ps: rechts mijn opmerkingen

Ik heb een raming van de kosten gevraagd voor het opnieuw in orde brengen van het appartement. Zodra ik de offerte heb maak ik ze over. Voorlopige zaken die werden vastgesteld en die moeten gebeuren om het appartement terug in zijn oorspronkelijke staat te brengen :

-inkomhal schilderen
-schakelplaatje living ontbreekt
-deur toilet beschadigd Deze is herstel maar nog niet overschilderd
-tabletjes op muur living , verwijderen , gaatjes opvullen , schilderen
-badkamer lampdeksel ontbreekt Is nooit één geweest
-douchehandset niet orgineel ? Vervangen door nieuw omdat oude toe gekalkt is
-slot voordeur : schroef ontbreekt Teruggeplaatst
-slot keuken/terrasdeur schroef cylinderslot ontbreekt Teruggeplaatst
-keukenmuren schilderen
-keukenkast onder wasbak linkerdeur beschadigd
-wasbak beschadigd vooraan deuk in
-kraan wasbak staat los Los van in het begin
-berging : muren schilderen , gaatjes dichten Geen extra gaten gemaakt
-muren kleine slpk schoonmaakvegen , herschilderen Kamer nooit gebruikt
-slot brievenbus na te kijken Van bij intrede stuk zelfs bij bovenbuur
Deurbel werkt wel maar parlofoon noch opendoen gaat niet van intrede

Graag raad want dit lijkt me niet correct. Controleur bij plaatsbeschrijf zei me dat herschilderen niet moet en eventuele gaten boren mag zolang het er geen 50 zijn. Bij toeplamuren zal er wel iets aangerekend worden omdat dit dan een reliefverschil kan geven met de gewone muur.
Een nieuwe douchekop is toch ok of moet ik de dichtgekalkte versleten terugplaatsen?
Mag hij me zomaar ineens een factuur opsturen, ik heb toelating gegeven om te gaan zien voor verfraaiing maar niet om een factuur te maken over zijn bevindingen. Volgens mij gebeurt zoiets toch eerst samen zodat ik eventuele opmerkingen kan in orde brengen. Ik heb het gevoel dat deze van mij misbruik wilt maken.

Met vriendelijke groete
Sébastien Vandenput
0472376782

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 27 sep 2017 14:49

De doucheset moet je vervangen door een gelijkwaardige, geen sproeier van grohe vervangen door één van Action.
De zaken die stuk zijn van voor uw intrede moeten als kapot op de plaatsbeschrijving staan, anders zijn ze uw verantwoordelijkheid.
De schilderwerken zijn enkel voor uw rekening als u ze kapot gemaakt heeft. Ik denk dan aan nicotineaanslag of strepen en krassen van verhuizingen.

sloeberken

#3 , 27 sep 2017 16:26

U hoeft niet de prijs van nieuwe te betalen, enkel de restwaarde volgens de ouderdom.
Was er een intredende plaatsbeschrijving. Indien ja moet deze vergeleken worden met de huidige staat.
Indien er geen was zal verhuurder moeten bewijzen dat er schade is.
Sleet is niet voor de huurder enkel de schade die jij veroorzaakt hebt.
Schilderen is voor de verhuurder, zie KJ86.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”