Verhuizen co-ouderschap

Rockfan123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuizen co-ouderschap

#1 , 16 okt 2017 08:44

Hallo allemaal.

Ik heb een beetje advies nodig. Een jaar of vijf geleden ben ik van mijn ex gescheiden en momenteel woon ik samen met mijn nieuwe vriend waarmee ik 3 en een half jaar samen ben en ga trouwen volgend jaar. Met mijn ex heb ik een zoontje, nu acht jaar oud. Met mijn vriend en mijn zoontje gaat het heel goed samen
De huidige regeling is co-ouderschap, een week bij zijn papa, een week bij mij en we wonen binnen dezelfde regio. . Nu gaan wij voor beroepsredenen verhuizen binnen een jaar naar een verdere regio ( een honderdtal kilometer verder, binnen België nog altijd) en zouden graag mijn zoontje meenemen en de regeling veranderen naar een weekend om de twee weken bij zijn papa. We willen hem vooral meenemen omdat we denken dat het beter zou zijn voor hem. Zijn papa is hertrouwd met een buitenlandse die geen woord Nederlands of zelfs Engels kan, waardoor een constant conflicten zijn met mijn zoontje en zijn nieuwe stiefmama wegens slechte communicatie. Ook voor bepaalde dingen die in het verleden gebeurd zijn kan ik mijn ex niet 100% vertrouwen goed te zorgen voor mijn zoontje. Hijzelf werkt heel de week en elk weekend, zijn nieuwe vrouw werkt niet.
We hebben het er al over gehad met zijn papa maar die ziet dat totaal niet zitten en zal sowieso niet willen meewerken of zelfs praten erover. Hij zit zelfs mijn zoontje volledig op te steken tegen het idee.
Iemand van jullie advies over hoe wij het best aanpakken? Het enige dat ik zou kunnen bedenken als zijn argument is mijn zoontje niet weg te willen halen van zijn vertrouwde omgeving. Nochtans is de verhuis niet naar ergens waar we totaal niemand kennen, we hebben er familie wonen.

Alvast bedankt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding