huurcontract geldig?

Maarten_Creemers
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huurcontract geldig?

#1 , 28 okt 2017 19:18

Dag allemaal,

twede post hier.

de eerst post heb ik eigenlijk zowat heel mijn verhaal al gedaan, maar nu wil ik eigenlijk even iets heel specifiek checken: is mijn huurcontract wel legaal?

ik weet niet of het toegestaan is om mijn huurcontract hier te delen? zo ja, ik post met plezier een link naar google drive.

wat klopt ervolgens mij niet aan:
1. ik heb enkel op het einde getekend. Hij kan, bij het registreren van het huurcontract, in principe hebben toegevoegd wat hij wil
2. hij heeft geen bouwvergunning. Hiervoor heb ik een officieel schrijven van de stad. Ik woon officieel in een winkel...
3. de plaatsbeschrijving is heel vlug gedaan op een A4. Slechts enkele zinnen in de aard van: frigo: OK, bad, kast: ok...
4. Hij geeft aan dat de stroom voor zijn garage achter op de koer afgetapt wordt van mijn meter, maar dat hij er een meter tussen heeft staan (dit heb ik visueel kunnen checken, we hebben de meterstand ook opgenomen). maar tja... mag dit zomaar?
5. we hebben huishoudelijk reglement (waarnaar hij verwijst in een conflict) pas enkele weken na tekenen van contract gehad (toen het eigenlijk al te laat was). echter staat er in het contract wel een clausule waarin we dit ontvangen hebben.

wat punt 5 betreft: we zijn hier eigenlijk gewoon blind voor geweest. Geef toe: wie leest nu een huurcontract tot in de puntjes na... we hadden alles overlopen en gevraagd en vertrouwen de verhuurder op zijn woord. We hebben letterlijk gevraagd waar we mogen parkeren, wat we op de koer mogen gebruiken etc... en nu komt hij op alles terug via een huishoudelijk reglement dat we nooit gezien (noch getekend!) hebben.

in ieder geval hebben wij ons al bij heel veel moeten neerleggen omdat we dit niet gelezen hebben en omdat er enorm veel verkeerde afspraken gemaakt zijn.

We hebben echter 2 konijntjes en op basis daarvan wil hij ons uitzetten en afdwingen dat we een verbrekingsvergoeding betalen via de rechter. Daarom wil ik even dubbelchecken of ons contract nota bene wel geldig is. Mijn voornaamste punt hiervoor is het feit dat hij geen vergunning heeft...

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2017 19:23

Zijn die konijntjes van hetzelfde geslacht?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huren”