huurder ingeschreven in NL

PASCAL.032
Topic Starter

huurder ingeschreven in NL

#1 , 29 okt 2017 00:19

Voor een niet betalende huurder , die ik naar het vredegerecht wil roepen, ben ik een bewijs van woonst gaan aanvragen.

Ze kunnen hem nergens terugvinden. Hij staat niet ingeschreven op dit adres, ook via geboortedatum vinden ze hem niet in de computer.

De huurder is inderdaad een nederlander , en staat ingeschreven in NL

Kan ik een verzoekschrift indienen zonder bewijs van woonst, of anders kan ik dat in NL aanvragen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 okt 2017 09:38

Je kan hem dagvaarden bij verstek.

Maar of je ooit je centen gaat zien is een andere zaak, Nederland is groot, en men gaat zijn adres daar niet te grabbel gooien, omdat u een uitspraak geeft van achterstallige huur. !

Pas op voor de kosten, dat ze niet veel groter gaat worden dan wat je ooit gaat terug zien, als je al het terug gaat zien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#3 , 29 okt 2017 10:11

Een verzoekschrift zonder bewijs van woonst is nietig.
Bij een verzoekschrift heb je attest van woonst nodig, bij dagvaarding (kost +-€350) zoekt de deurwaarder het adres op.
Of hij dit zelf kan opzoeken betwijfel ik, hij zal een Nederlandse collega moeten raadplegen.
Je zal een vonnis nodig hebben om de woning vrij te geven of te ontruimen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

eylis

#4 , 29 okt 2017 10:49

En verblijft hij daar nog op je adres? Als hij daar het merendeel van de tijd verblijft, zou ik de gemeente melden dat je domiciliefraude vermoedt. En als hij daar nooit is, vraag ik me af op welke manier hij zijn verblijfsrecht kan hard maken? Per definitie bestaat de mens hier niet eens. Deze losse gedachten even om te zien of je misschien via die piste de huur vrij snel kan stopzetten zonder veel rompslomp.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 okt 2017 19:35

Als hij daar wordt aangetroffen door wijkinspecteur kan deze ambtshalve worden ingeschreven.
Staat in huurcontract dat hij daar zijn hoofdverblijfplaats moet hebben?

Terug naar “Huren”