alimentatie bij huwelijk

Hildeken
Topic Starter

alimentatie bij huwelijk

#1 , 23 feb 2008 20:51

Hallo, binnen enkele maanden ga ik hertrouwen. Mijn kinderen wonen bij mij (hun moeder dus). Nu hoorde ik vandaag dat, als ik hertrouw, geen alimentatie voor mijn kinderen meer ontvang. Dit is het eerste wat ik hierover hoor. Klopt dit wel? Bedankt alvast voor jullie antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 feb 2008 10:38

“Art.203.§ 1. De ouders dienen naar EVENREDIGHEID van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, het toezicht, de opvoeding en de opleiding van hun kinderen.Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind......”(Burgerlijk Wetboek).

Uw hertrouwen ontheft in geen geval de vader van uw kinderen van zijn onderhoudsplicht tegenover hen.Wel kan dit hertrouwen enige invloed hebben op de ‘EVENREDIGHEID van uw en zijn middelen’ en aldus misschien een onderhoudsaanpassing rechtvaardigen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”