Huurovereenkomst opzeggen voor aanvang huurcontract

tinned
Topic Starter

Huurovereenkomst opzeggen voor aanvang huurcontract

#1 , 09 mar 2008 16:57

Een huurovereenkomst getekend na 18/05/2007 werd voor aanvang opgezegd. De verhuurder heeft in het contract geschreven dat de huurder vergoeding moet betalen hiervoor. Ok dat is normaal volgens. Maar wat als dat contract niet volgens de nieuwe wetgeving is opgemaakt? Als termijn staat enkel 3-6-9 maar de termijn is niet aangeduid. De verhuurder zegt dat alle huurherstellingen nog ten laste van huurder vallen. Dit mag volgens nieuwe wet ook niet meer. Er wordt enkel gezegd dat het huis in goede staat van onderhoud en zuiverheid moet afgeleverd worden. Dat is volgens mij niet duidelijk genoeg, en als er twijfel is, is dit altijd in het voordeel huurder. En de verplichte plaatsbeschrijving zou ook enkel ten laste van de huurder zijn.

De waarborg is al betaald en de verhuurder weigert dit terug te betalen. Zou men dit niet kunnen terugkrijgen omdat het huurcontract niet correct is opgesteld?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 09 mar 2008 23:54

Ik begrijp je standpunt maar denk toch dat je naar de vrederechter zal moeten stappen.

Waarom er in verhuurkontrakten door de wetgever geen bedenktermijn van pakweg een 3-tal dagen voorzien word vind ik een groot gemis.

Ikzelf heb zoiets spijtig genoeg ook meegemaakt. Nadat de volle 3 maanden borg en de eerste maand huur betaald waren; kwam plots de aap uit de mouwen. Ik kon er echter niet meer onderuit. En eerlijk gezegd als je eventjes 2000 Euro (destijds nog 80.000) Bef juist neergeteld hebt; en je moet dan nog naar een nieuwe woning gaan zoeken bij verbreking van het contract, waar je vervolgens hoogstwaarschijnlijk nog eens eerst een dergelijk bedrag zal moeten ophoesten....

Reclame

Terug naar “Huren”