sauna gekocht via internet

erwin
Topic Starter

sauna gekocht via internet

#1 , 15 mar 2008 09:38

ik had via het internet een bod gedaan op een sauna , ben dan naar deze sauna gaan kijken .
en ben met de eigenaar mondeling overeen gekomen dat ik een voorschot zou storten , en dat hij de sauna zo demonteren .
nu is dit voorschot reeds 3 weken gestort en heb ik werken laten uitvoeren aan de elktriciteit om de sauna te kunnen gebruiken .
krijg ik gisteren een telefoontje van de eigenaar dat de verkoop niet meer door gaat en dat hij mijn voorschot zal terug storten .
kan er mij iemand zeggen welke rechten ik heb .

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Strafpleiter

#2 , 15 mar 2008 11:42

Beste Erwin

Van zodra er een mondelinge overeenkomst is kunnen partijen in principe niet zomaar eenzijdig beslissen om de overeenkomst niet uit te voeren.

Als partij heb je dus het recht dat de ander zijn overeenkomst uitvoert (in natura, en dus de sauna komt leveren) of door middel van een schadevergoeding wegens het niet-naleven van zijn contractuele verplichtingen (voorschot + kosten van werken die jij hebt laten uitvoeren + kosten van administratie...)

Hopelijk heb je al iets aan deze informatie.

Vriendelijke groeten

Maarten Vandermeersch
Advocaat Balie Gent

Reclame

Terug naar “Archief”