Ik zit in collectieve schuldbemiddeling bij een advocaat , en budgetbeheer bij het ocmw .
Ik heb een invalide statuut , ik krijg van de advocaat 879euro gestort op de budgetbeheer rekening bij het ocmw.
Wekelijks krijg ik 60euro leefgeld, daarvan dient eten en drinken betaald te worden , + alsook voeding verzorging van mijn katten, en medische kosten zoals medicatie.
Meerdere weken heb ik geen leefloon ontvangen over het laatste jaar verspreid, vandaag heb ik dit met mijn advocaat besproken , en zij zegt me dat er niets aan te doen is omdat er niet genoeg geld is.
Op een jaar tijd is er 1500eu gespaard bij de advocaat , maar zij zegt me dat ze voor haar ereloon 1200 a 1300eu bijhoudt , de overschot voor de schulden te betalen, en dit telkens elk jaar opnieuw. Is dit echt eerlijk?
Ik zou in principe 7jaar een onmenswaardig leven moeten blijven lijden . (Ik heb bijvoorbeeld ook geen televisie kabel , internet , waardoor ik enkel met mijn vriendin haar smartphone hier deze reactie kan plaatsen).
Mijn moeder zelf werkt al 20j bij de politie , ik kan van haar geen hulp verwachten , want al haar hulp gaat naar haar dochter , een persoon die nooit het rechte pad heeft bewandeld , (drugsproblematiek, zwartwerk "oudste beroep ter wereld" , afkickcentrums 5 verschillende reeds, een dode op haar geweten door een drugsoorzaak , etc etc .. telkens heeft mijn moeder haar geholpen )nu is ze 5maanden in verwachting en alles wat ze wilt en vraagt wordt gedaanvoor haar.
Mijn beeld van de maatschappij , de staat is echt misvormd misplaatst geworden tegenover hoe het leven realistisch zou moeten zijn.
Verdien ik echt geen NORMAAL leven ?
Een wanhopige 26j man hier , zoon van een persoon in functie van de rijksdienst politie, kleinzoon van een persoon in functie van de rijksdienst voor de staat Hoofd Rva ook, en groot kleinzoon van een persoon in functie voor de rijksdienst -het leger voor de overheid ook, ik weet dat ik hierdoor geen voorrang krijg, maar het is erg dat je als kind van een 3generatie lange familie in dienst voor de staat zo hard wordt afgestraft.