Ondertussen heeft mijn werkgever een nieuwe vriend die sinds een jaar werkelijk alles heeft verpest: het helpen in de feestzaal is er nooit van gekomen. Hij stuurt me voortdurend dreigsmsjes en controleert alles. Hij heeft ook eenmaal gedreigd mij te slaan en heeft me op straat staan uitschelden. Ook heeft hij al de elektriciteit afgezet en deze, na een telefoontje van de politie, weer opgezet. Wij zijn intussen zodanig geterroriseerd dat we besloten hebben om te verhuizen. Wij betalen sinds 2 maanden geen huur meer omdat we de kosten van in de appartementen vergoed willen zien. Als we van plan waren om na één jaar al te verhuizen, hadden we nooit zulke kosten gestoken in deze woningen. De vriend eist nu ook dat wij internet/TV voor een volledig jaar betalen, terwijl dit initieel niet zo was afgesproken met mijn werkgever. We hebben herhaaldelijk aan mijn werkgever gevraagd om eens rond de tafel te zitten en te praten. Dit werd echter genegeerd en nooit beantwoord, tenzij met een dreigsms van zijn partner. Intussen heeft de vriend een advocaat erbij gehaald en eisen ze de betaling van de 2 maanden huur en internet/TV.
Mijn vraag is nu: wat kunnen wij hierin ondernemen? Moeten we deze huur nog gaan betalen? Kan ik de verbouwingskosten nog recupereren? Kunnen wij iets met de bewijzen van deze verbouwingen (nl. facturen, foto's van voor en na)?
Kunnen wij eventueel d.m.v. de dreigsmsen aantonen dat de vriend het ons onmogelijk heeft gemaakt om er nog te blijven wonen? Gaat mijn werkgever niet in de fout door zich hierin niet te laten horen?
Alvast bedankt.
P.S. Opmerkingen over het niet opstellen van een huurcontract mogen achterwege blijven. Ik heb mijn les intussen geleerd.