-

Dave76
Topic Starter

-

#1 , 12 apr 2008 00:11

Opgelost
Laatst gewijzigd door Dave76 op 16 apr 2008 09:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 13 apr 2008 19:06

Als bewijs dat ik niet altijd automatisch de zijde van de huurder kies, zou ik je hierbij de raad geven onmiddellijk nr. de vrederechter te stappen.

Maak idd. foto's, vraag schriftelijke getuigenissen van buren. Mogelijk inschrijving in handelsregister nagaan. Volgens dat jij het hier echter beschrijft zou ik er niet aan twijfelen dat hier onfrisse praktijken bezig zijn.

Je kan natuurlijk ook nr. een deurwaarder stappen die dan officiele vaststellingen kan doen. Dat is wel niet gratis (ik dacht toch minimum zo'n 300€), maar dan heb je tenminste onbetwistbarw bewijzen. Hij zal ook wel foto's nemen.
"Iedere wijziging van bestemming of gebruikswijziging waartoe de verhuurder niet voorafgaandelijk, schrigtelijk of uitdrukkelijk zijn toestemming heeft gegeven wordt beschouwd als zwaarwichtige reden tot onmiddellijke verbreking van het huurcontract ten nadele van de huurder!"
Wat dit laatste betreft en of dit een reden is tot onmiddellijke verbreking weet ik noch zo niet. In elk geval zal de betrokkene onmiddellijk zijn activiteiten moeten stopzetten, en in het gunstigste geval zelfs op jouw vraag, een schadevergoeding schuldig zijn indien dit voor de vrederechter zou verschijnen.
Laatst gewijzigd door JohnD op 13 apr 2008 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Terug naar “Huren”