#1 , 19 dec 2018 22:24
Dag allemaal ik heb een vraag over mijn scheiding..5 jaar geleden ben ik gescheiden en heb het ouderlijk gezag van mijn zoontje gekregen (ik ben getrouwd in een niet europees land en is mijn man naar belgie gekomen nadat we getrouwd zijn, maar na ons scheiding moest hij het land verlaten en zijn pas afgeven.. dus kan hij belgie niet binnen) tot hier toe bleek alles wel goed maar ben zelf een beetje dom geweest.. had 3 jaar geleden terug contact met hem en ben ik naar zijn land verhuisd samen met ons zoontje ( is ook mijn land, we hebben 2 nationaliteiten) dus heb ik me uitgeschrijven uit ons gemeente en daar bij de belgische ambassade ingeschreven samen met mijn zoontje en mijn exman was er ook bij(ik ben zelf gaan wonen samen met mijn zoontje, ben verhuisd gewoon om mijn zoontje, wou niet dat hij zonder papa groeide, maar mijn ex man woonde samen me een ander in kort gezegd hij keek gewoon niet naar ons zoontje heeft hem amper gezien zal ik zegge).. ik weet dat ik het echt ingewikkel vertel maar als het niet duidelijk is vraag het maar.. nog iets dat ik niet mag vergeten melden is dat dat ik gescheiden ben in belgie maar in dat land nog niet (is er toen niet van gekomen) nu mijn vraag is.. ik wil trug verhuizen met mijn zoontje naar belgie en ik wil hem daar naar school doen..nu moet ik me eerst uitschrijven en trug in belgie inschrijven.. gaat dat zomaar lukken? Kan ik dat land zomaar verlaten met mijn zoontje?