reis geboekt

rambina
Topic Starter

reis geboekt

#1 , 24 apr 2008 21:28

Wij hebben verleden jaar een reis geboekt voor de maand Aug 2008.

Dit was bij Neckerman. We hadden een vroegboekkorting.

We hebben het voorschot al betaald en we hadden een bankoverschrijving om de rest van het bedrag te betalen..

Een maand geleden kregen we een nieuwe overschrijving die verhoogd was met 50 euro.
Vanmorgen zat er een nieuwe overschrijving in de bus met nog eens 100 euro verschil.

In totaal moeten we dus al 150 euro extra betalen.
Er zit een papier bij van Neckerman dat dit fueltoeslag is.

We hebben een contract getekend voor een bepaald bedrag. Nergens staat er iets geschreven over dat we in de toekomst meer zouden moeten betalen..

Kan dit zomaar??
justice will be done

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 apr 2008 10:11

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming of op gronden door de wet erkend...”(Burgerlijk Wetboek).

Ik ken geen gronden door de wet erkend om deze overeengekomen prijzen eenzijdig te verhogen.

Zie ook : http://www.test-aankoop.be/public/nl/fo ... src=390452

U kan zich eventueel wenden tot : http://mineco.fgov.be/protection_consum ... ome_nl.htm

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Eddy009

#3 , 13 mei 2008 21:57

Beste,

Jouw vraag is (terecht) de laatste tijd diverse malen in de media gekomen. De berichtgeving terzake leek mij soms nogal verwarrend, terwijl de wet van 16 februari 1994 tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling (en de algemene reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen : deze voorwaarden worden gebruikt door vele touroperators) nochtans duidelijk is. Voor alle details durf ik jou verwijzen naar art. 11 van voormelde wet (welke je kan raadplegen via mineco.fgov.be / bescherming consument / reizen).

Concreet op uw dossier is een prijsverhoging ingevolge een stijging van de brandstofkosten toegestaan. Opgelet, dit principe veronderstelt ook een omgekeerde werking ten uwen gunste, hoewel het te vrezen valt dat de brandstofprijzen nog eerder zullen stijgen dan dalen.

Nog 2 opmerkingen :
geen prijsverhogingen toegestaan tijdens de 20 kalenderdagen die het vertrek voorafgaan ;
indien de verhoging 10 % va de totaalprijs overstijgt mag u (maar moet u dus niet) het contract kosteloos verbreken en alle reeds betaalde bedragen terugeisen.

Voor het overige kan ik u enkel melden dat alle touroperators dezelfde prijsstijgingen doorvoeren .

Indien je meer info wenst, geef je maar een seintje

Reclame

Terug naar “Archief”