Chileense echtscheiding van Belg

Bruno
Topic Starter

Chileense echtscheiding van Belg

#1 , 02 mei 2008 11:50

Hallo, ik heb voor mijn cursus internationaal privaatrecht een aantal vragen op te lossen en ik vroeg mij af of iemand mij kon helpen met de onderstaande situatie?
Alvast vriendelijk bedankt!
Een Chileens echtscheidingsvonnis van maart 2003 ontbindt het huwelijk van een in België wonende Belg en zijn Chileense vrouw. Het spreekt de echtscheiding uit – wegens fouten van de man -, veroordeelt hem om een alimentatievergoeding te betalen en het hoederecht over de 2 kinderen toe aan de vrouw.

Zijn onderstaande beweringen juist of fout en leg uit waarom (rechtsartikelen):

1/Het vonnis is in België een geldige vaststelling van ontbinding van het huwelijk.
2/Het vonnis is volledig erkenbaar in België zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst.
Volgens mij is dit vonnis weldegelijk rechtsgeldig in België en zal het vonnis dan ook van kracht zijn in België, maar moet de man wel eerst worden gedagvaard voor een Belgische rechtbank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bruno
Topic Starter

#2 , 04 mei 2008 20:13

Niemand die mij kan helpen?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”