Procedurefout aanplakking omgevingsvergunning

johan.s
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Procedurefout aanplakking omgevingsvergunning

#1 , 03 jan 2019 14:20

Geachte,

Tijdens een openbaar onderzoek (31/8 tot 29/9/2018) voor een omgevingsvergunning voor ontwikkeling projectgebied en aanleg wegenis , heb ik vastgesteld dat de aanplakking niet conform was. De aanplakking werd aan de voordeur van een bestaande woning aangebracht en was dus niet leesbaar en niet goed zichtbaar vanaf de openbare weg. Ik dit ook in mijn bezwaarschrift geformuleerd en digitaal ingediend via het omgevingsloket. Op 17/12 werd de zaak der wegen behandeld en gestemd door de gemeenteraad. Ik heb daar de argumenten voor de wegenis aangebracht. Deze konden volgens de de verantwoordelijke schepen weerlegd worden. De procedurefout aanplakking heb ik daar niet vermeld. Op 28/01 zal de verkavelingsvergunning behandeld worden door College. Kan ik de procedurefout aanplakking nog inbrengen, en hoe pak ik dit het beste aan qua formulering en juridisch onderbouwd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrainTrain

#2 , 04 jan 2019 19:23

Het absurde aan de klacht dat de aanplakking niet correct gebeurde is dat men zal stellen dat jij als "klager" blijkbaar wel op de hoogte was van het openbaar onderzoek én je dus geen belang hebt bij het feit dat de aanplakking niet correct gebeurde. That's a battle you can't win. Hoe absurd ook. Ook al argumenteer je dat anderen hierdoor niet in de mogelijkheid zijn gesteld om bezwaren in te dienen.

Is de beslissing over de wegenis volledig verlopen? Anders kan je daar bezwaar over indienen.
De gemeenteraad dient niet enkel het tracé goed te keuren maar dient ook een beslissing te nemen over de volledige uitrusting van de weg. En dat wordt nog al eens vergeten.

“De beslissing over de uitrusting dient volledig te zijn, met inbegrip van de keuze van de wegverharding en bestrating, de weguitrusting en de nutsleidingen, de aanleg van stoepen en wegboorden, de inrichting van de (eventuele) parkeerplaatsen, gratis grondafstand, en de weerslag op de mobiliteit, afwatering, waterzuivering, afvalophaling, noodzakelijke uitbreiding van maatschappelijke infrastructuur.” (RvVb 9 december 2014, nr. A/2014/0842, p.12).

johan.s
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2019 19:01

Lijkt me vreemd om de niet correcte aanplakking bekendmaking aan te vechten. Temeer daar de affiche werd opgestuurd door gemeente en dat de affiche op eer en geweten door aanvrager werd opgehangen op de voordeur van een woning. Bovendien is er geen controle gebeurd door een ambtenaar van de gemeente. Ik heb ook foto's van de aanplakking.
Wat de beslissing van de wegen betreft, heb ik de notulen van de gemeenteraad opgevraagd.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”