indexeren van zeer oude huurcontracten(1971-1973)

mamachipke
Topic Starter

indexeren van zeer oude huurcontracten(1971-1973)

#1 , 03 feb 2019 08:15

Bij de FOD lees ik dat er voor de indexering van oude contracten contact moet opgenomen worden met FOD justitie
Als ik dat doe wordt er meegedeeld dat ik geen rechten heb om deze site te raadplegen???? Kafka?
Is er iemand die weet hoe we moeten omspringen met de indexering van deze oude huurcontracten?
Bij voorbaat dank voor een eventuele richtlijn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2019 10:00

Zou niet weten wat er zou verschillen met vroeger en nu. Ik heb hier voor mij de officiële indexcijfers liggen vanaf 1955 tot op heden. Enige verschil is dat er 1988 de gezondheidsindex is bij gekomen.. In een bijlage heb ik ze zelf de cijfers vanaf 1914.

bosprocureur

#3 , 03 feb 2019 10:04

Dus als ik het goed begrijp, in twee stappen werken :

*eerst van maand x in 1971 of 73 naar maand 1 (?) in 1988, en dan

*met die bekomen huurprijs, maar dan via gezondheidsindex, naar de juiste huur van 2018 of 2019, naargelang de beginmaand.

* stap 2b : omzetten in Euro.

Reclame

asperger
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2019 12:57

Als ik dat doe wordt er meegedeeld dat ik geen rechten heb om deze site te raadplegen???? Kafka?
Je geraakt er wel op hoor. Gewoon een tweede keer klikken op FOD Justitie rechtsboven op de (eerste) pagina.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”