Afspraken die werkgever niet naleeft

Belo_Horizonte
Topic Starter

Afspraken die werkgever niet naleeft

#1 , 11 nov 2010 13:14

Het volgende overkwam mij recentelijk:

Gedurende een aantal weken heb ik via interim voor werkgever X gewerkt.
De samenwerking werd door X stopgezet. Tot hier toe geen enkel probleem.

Nu kom het. Alvorens de aanvang van het werk heb ik een acht dagen durende opleiding gekregen, waarvoor
deze zelfde werkgever X beloofde om dit te vergoeden: hetzij via vakantiedagen, hetzij via uitbetaling. Hier heb
ik niets ondertekend van op papier staan.

Tot op heden is X deze afspraak niet nagekomen. Na een klacht bij het Interimkantoor, kwamen ze terug met de medling
dat X had afgesproken dat die dagen onbetaald zouden zijn. Ik heb echter wel een email waarin X belooft van de
afspraak tot het vergoeden na te komen, het tegendeel m.a.w. Dit betreft emailverkeer van na mijn ontslag.
Het Interimkantoor meldt ook dat dit alles buiten het contract was en zij hier dus geen weet van hadden.
Ze wensen dan ook niet verder tussen te komen.

Het is mij niet te doen om het beetje geld dat X mij nog verschuldigd is, maar wel om het principe. Ik heb niets gehandtekend
op papier staan, maar is er echt niets dat ik hier tegen kan doen? Ik ben ook niet aangesloten bij een vakbond.
Nog een andere vraag: aangezien ik daar in die perdiode officieel niet gewerkt heb, kon ik dan wel verzekerd zijn?
Is er eem mogelijkheid om dit te laten onderzoeken door bijvoorbeeld de arbeidsinspectie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 11 nov 2010 18:44

wat mag men verstaan onder opleiding ? heb je gewoon les gevolgd of heb je gewerkt ? als je (winstgevende) prestatie's hebt geleverd voor het bedrijf moet men dit verlonen . je kan hiervoor zeker klacht neerleggen bij de inspectie van de sociale wetten

Belo_Horizonte
Topic Starter

#3 , 11 nov 2010 19:10

Dank voor uw antwoord.

Het was zeker geen les volgen.
Ik werd opgeleid door iemand die zou vertrekken uit het bedrijf. Samen zijn we door de produkten gegaan. Ik heb reeds waardevolle testen gedaan en nuttige feedback gegeven die de producten kunnen verbeteren.
Degene die mij opgeleid heeft, kan dit bovendien getuigen.

Reclame

Terug naar “Andere”