dag,
enkele dagen goed weer en dus zweten op het werk. Airco mag hier van de collegas en de oversten enkel zacht op staan en op hoge temperatuur (25 graden). Ik heb het van nature al warm en nu zit ik hier te zweten (nat hemd). Heb er uitslag op mijn rug van gekregen en dat ben ik beu. Vandaag ben ik dus komen werken in een korte broek, wat leidde tot een woedende overste.
volgens het arbeidsreglement zijn er volgende voorschriften :
Kledingcode
Een verzorgd voorkomen getuigt van respect voor anderen en komt ten goede aan de uitstraling
van het bedrijf. Tijdens kantooruren dragen de werknemers gepaste kledij. De heren hebben
een hemd met kraag aan; managers en teamleaders ook nog een das. Een T-shirt kan wel voor
de dames. Het dragen van piercings op zichtbare plaatsen hoort thuis in de privésfeer, niet op
het werk. Op vrijdag is vrijetijdskleding van toepassing, maar géén strand-of sportkledij, géén
pantoffels of sportschoenen. Een nette jeansbroek is toegelaten.
Bij rechtstreekse contacten met klanten of bij speciale gelegenheden dragen de heren een das.
Voor feestelijke evenementen is stadskledij aangewezen.
De vrouwen zitten hier in topjes en rokjes, wat aangenaam fris is. De mannen echter dienen van mijn chef een lange broek te dragen en een hemd...
Mijn vraag is : is dit afdwingbaar? kan mijn baas me verplichten om een lange broek te dragen? De wet voor gelijkheid tss man en vrouw is hier toch ook van toepassing niet?
Indien ik de instructies van mijn chef niet volg, wat zijn de mogelijke gevolgen?
hoor het graag.