tankkaart

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: tankkaart

#16 , 04 aug 2014 12:59

Als ik dat nu zomaar vraag terwijl ik kan genieten van een tankkaart, zullen ze mij zeker ontslagen.....
Heh? Is dat een reden om je te ontslaan? Vreemde werkgever heb jij. Bij ons zou men in zo'n geval misschien eens "vies kijken", waarschijnlijk je tankkaart intrekken en je een tussenkomst woon-werkverkeer geven, maar ontslag? Daar moet je toch iets meer voor "op je kerfstok" hebben bij de meeste werkgevers, zou ik zo denken.

Op staande voet kan men je daar al helemaal niet voor ontslaan (maar gewoon ontslag kan altijd, natuurlijk).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 04 aug 2014 13:35

Als ik dat nu zomaar vraag terwijl ik kan genieten van een tankkaart, zullen ze mij zeker ontslagen.....
Heh? Is dat een reden om je te ontslaan? Vreemde werkgever heb jij. Bij ons zou men in zo'n geval misschien eens "vies kijken", waarschijnlijk je tankkaart intrekken en je een tussenkomst woon-werkverkeer geven, maar ontslag? Daar moet je toch iets meer voor "op je kerfstok" hebben bij de meeste werkgevers, zou ik zo denken.
je hebt weinig ervaring met bedrijven waar je als werknemer niet in een sterke positie staat, lijkt me.

Laura33
Topic Starter

#18 , 04 aug 2014 13:41

Ik zeg niet dat het direct van toepassing is, maar werknemers die veel willen, worden in het algemeen niet zo goed bekeken en zeker niet als het al niet te goed gaat met de verkoopcijfers...

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 04 aug 2014 16:09

Je hebt weinig ervaring met bedrijven waar je als werknemer niet in een sterke positie staat, lijkt me.
Zo'n bedrijven mijd ik inderdaad liever. Een werkgever met weinig of geen respect voor zijn werknemers moet je niet nemen als werkgever. Maar ik begrijp uiteraard dat sommige werknemers het niet zo makkkelijk te kiezen hebben (wat dan weer niet wil zeggen dat je alvast naar iets anders kan uitkijken terwijl je nog voor je huidige werkgever werkt...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Laura33
Topic Starter

#20 , 04 aug 2014 19:13

Hoe veel belastingen moet je betalen op een voordeel als een tankkaart? is dat een fix bedrag of in functie van verbruik?

JPV

#21 , 05 aug 2014 08:19

dat is in functie van het voordeel die je daarop doet

Laura33
Topic Starter

#22 , 05 aug 2014 08:32

Hoe bedoel je?
Stel dat ik woon-werkverkeer maandelijks voor zo een 300 euro zou moeten tanken en daarbovenop tank ik nog 200 euro voor prive.

JPV

#23 , 05 aug 2014 08:40

Dat is 500 euro voordeel. zie: http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... 04/related" onclick="window.open(this.href);return false;

Laura33
Topic Starter

#25 , 13 aug 2014 16:56

Heb vandaag mijn arbeidsovereenkomst erbij gehaald, er wordt nergens gesproken van een tankkaart. Ik gebruik die wel...
Op mijn loonbrief staat er ook niets van vermeld, maar ook geen bedrag voor woon-werkverkeer.
Bij ontslag, kan ik dus retroactief de woon-werkvergoeding eisen?
Kan de werkgever afkomen met de tankkaart ookal staat het niet in mijn contract.?

Terug naar “Andere”