onterechte factuur garage?

sloeberken

Re: onterechte factuur garage?

#16 , 31 okt 2015 09:53

Wie maakt hier de fout! garage of klant. Iets al of niet meegeven als cadeau, niets laten tekenen en pas drie maand later factuur sturen.
Garage had dit op een heel andere manier moeten oplossen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#17 , 31 okt 2015 10:03

Garage heeft zeker een steek laten vallen maar lees eens wat TS schrijft: hij protesteert een factuur en vraagt bewijs van afhaling terwijl hij (althans hier) erkent het voorwerp in bezit te hebben. Iemand die dat doet ga je op zijn woord geloven wanneer hij zegt dat een garage een 'geschenk' gegeven heeft? En het is niet verplicht om cash te betalen bij afhaling hé, hoewel ik met zulke klanten begrijp dat handelaars dat eisen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#18 , 31 okt 2015 10:25

In 99,9% van de garages moet je als particulier onmiddellijk betalen. Laat dit dan een les zijn, in degelijke boekhouding voor de garage.

Reclame

weske
Topic Starter

#19 , 31 okt 2015 12:27

Garage probeert mij een loer te draaien niet andersom, althans toch in mijn opzicht. Plus hebben zij fouten gemaakt en niet ik. Of had ik een bewijsje moeten vragen dan? Als garage gelijk zou krijgen bij een eventuele rechtzaak, dan begin ik een winkel en ga ook ik cadeautjes uitdelen en achteraf factureren...

giserke

#20 , 02 nov 2015 00:50

Garage probeert mij een loer te draaien niet andersom, althans toch in mijn opzicht. Plus hebben zij fouten gemaakt en niet ik. Of had ik een bewijsje moeten vragen dan? Als garage gelijk zou krijgen bij een eventuele rechtzaak, dan begin ik een winkel en ga ook ik cadeautjes uitdelen en achteraf factureren...
Denkt U nu echt dat er ook maar iemand is die geloofd, dat een garage U een bestelling die je zelf maakte van 200€ U cadeau zal geven? :shock:

sloeberken

#21 , 02 nov 2015 10:21

Denkt U nu echt dat er ook maar iemand is die geloofd, dat een garage U een bestelling die je zelf maakte van 200€ U cadeau zal geven? :shock:
Als iemand zijn poep verbrand, moet hij maar op de blaren zitten.

weske
Topic Starter

#22 , 21 nov 2015 20:15

Is nu bijna 3 weken geleden en nog steeds geen antwoord.
Kan een handelaar best ook binnen een bepaalde termijn reageren of werkt dit anders?

roharro

#23 , 21 nov 2015 20:41

Meestal dagvaarden die.
Duurt even maar het onvermijdelijke komt wel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Consumenten Koop”