X blijft beweren dat ik niet betaald heb.

debbie01be
Topic Starter

X blijft beweren dat ik niet betaald heb.

#1 , 06 mar 2015 08:22

Hallo,
Op 19 januari '15 heb ik een bestelling gedaan bij X (webshop) die gevestigd is in Hong Kong. Ik heb die dag 189,99 euro betaald via overschrijving. Het bedrijf blijft echter keer op keer beweren dat ik niet betaald heb. Intussen heb ik al meer dan 10 keer alle bewijzen van betaling door gegeven. Ik ben bij mijn bank geweest en volgens hen is de betaling correct uitgevoerd en zijn mijn uittreksels daar het wettelijk bewijs van. Maar wat ik ook probeer, zeg of doe..... ze blijven maar zeggen dat ze de betaling niet ontvangen hebben.
Ik word er moedeloos van. :?
Ik snap het gewoon niet. Kan geld zomaar verdwijnen? Kan het weg zijn van mijn rekening en toch niet aangekomen zijn bij hen? Ik heb nog eens alle gegevens opgevraagd bij X om na te kijken of ik ergens een fout gemaakt heb bij het overschrijven maar dat is niet het geval. Alles is volledig correct gebeurd, juiste Swift Code, juist rekeningnummer enzovoort.
Ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen. Wat denken jullie? Kan ik nog iets doen? Kan het echt zijn dat mijn geld niet aangekomen is maar waar is het dan naartoe?

(Ik zou mijn bewijzen van betaling hier willen plaatsen maar weet niet hoe dat gaat)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2015 15:02

Normaal is het niet toegestaan hier namen te noemen, maar aangezien de naam er nu toch staat ;-): als ik naar de bewuste website surf (.com adres) zie ik dat je in het Nederlands kunt verder gaan en daar ook naar de customer service gaan (mogelijk is deze ook lokaal en in het Nederlands). Heb je met die customer service reeds contact opgenomen om de zaak te bespreken?

Bewijzen van betaling hoef je hier niet te posten, denk ik. Als jij zegt dat je betaalt hebt en je bank bevestigd dit, dan gaan we er van uit dat het zo is. Naar wat voor rekeningnummer heb je overgeschreven? Een Belgisch? Nederlands? Chinees (aangezien hoofdzetel in Hong Kong is, blijkbaar)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#3 , 06 mar 2015 15:17

Als u vraagt "is dat nu netjes?" dan is het antwoord natuurlijk ontkennend, maar dat risico neemt u willens en wetens door zaken te doen met een niet-Europees bedrijf.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

debbie01be
Topic Starter

#4 , 06 mar 2015 15:17

Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat ik het bedrijf niet mocht noemen, sorry daarvoor.
Ik heb ontelbare keren contact gehad met de klantendienst van het bedrijf. Ook via klacht.nl heb ik contact gehad met dat bedrijf. Maar ik krijg keer voor keer als antwoord dat ze geen geld ontvangen hebben van me. Vandaag alweer dat antwoord gekregen. :'(
Het rekeningnummer is een nummer in Hong Kong.
Ik begin te vrezen dat ik er niets tegen kan doen. Snik, snik
Ik blijf me maar afvragen waar het geld terecht gekomen is als zij dat echt niet ontvangen zouden hebben?

debbie01be
Topic Starter

#5 , 06 mar 2015 15:22

Ik heb mijn lesje nu wel geleerd Sloeberken. Ik bestel niet vaak online en normaal zelfs niet buiten België. Heb het dan toch gedaan omdat kennissen beweerden dat ze heel goede ervaringen hebben met dat bedrijf. Het cynische is dat ik normaal erg gierig ben voor mezelf. Als ik iets bestel of in de winkel koop, is het voor mijn kinderen en nooit voor mezelf. Op aandringen van mijn kinderen wilde ik voor een keer iets voor mezelf bestellen, mooie kleren. :p
Helaas, pindakaas. Dat doe ik niet nog eens.

debbie01be
Topic Starter

#6 , 06 mar 2015 19:50

Inazuma: Daar heb ik nu niets meer aan. Daar is het te laat voor :p
Snap gewoon niet hoe dit mogelijk is.
Ik heb trouwens geen kredietkaarten.

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 06 mar 2015 20:02

U hebt het bewijs dat de verschuldigde som op de correcte rekening is betaald?
Het bankafschrift is een geldig bewijs van betaling.
Laat ze daar maar oprotten in Hong Kong.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#8 , 06 mar 2015 20:11

De website heeft welk suffix? .be, .nl, .co.uk? Kijk eens op de site in kwestie waar de maatschappelijke zetel van het bedrijf, website waar u heeft besteld is gevestigd? Indien deze zetel binnen de eu is gevestigd ---> http://www.ecc.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

sloeberken

#9 , 06 mar 2015 22:44

De website heeft welk suffix? .be, .nl, .co.uk? Kijk eens op de site in kwestie waar de maatschappelijke zetel van het bedrijf, website waar u heeft besteld is gevestigd? Indien deze zetel binnen de eu is gevestigd ---> http://www.ecc.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nee US en China.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie

#10 , 07 mar 2015 08:11

189,99 euro kwijt, een zeer goede reclame voor deze firma, heb even gezocht en je bent zeker niet alleen met je klacht, maar je kan moeilijk in China gaan procederen voor deze som.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#11 , 09 mar 2015 08:55

Tja, inderdaad moeilijk om hier je recht te proberen halen. Je kan proberen, maar dit gaat meer kosten dan €190 en de kans dat je je geld terug ziet is klein. In het vervolg inderdaad met een instantie betalen waar je je geld kan terugvorderen (PayPal, Creditcard, ...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”