ik denk er net zo overU lijkt er van uit te gaan dat het geheel en al onmogelijk is dat er een foute overboeking gedaan kan worden zonder dat die ooit ontdekt wordt.
Ik ben er 100% zeker van dat dat al duizenden malen voorgekomen is.
En laat me dit zeggen: als er ooit iemand zo stom is om op mijn rekening, laten we zeggen, 10.000 euro te storten, laat ik ze staan.
Als hij er niet achter vraagt, ben ik 10.000 euro rijker.
Als hij er wel achter vraagt en hij vraagt of ik dan mijn rekeningsaldo nooit eens controleer zeg ik "nee, ik sta namelijk altijd in de plus. Al mijn betalingen verlopen automatisch. En sta ik toch eens in de min dan verwittigd de bank mij wel. Verder doe ik alle bijkomende betalingen telefonisch, zonder mijn saldo op te vragen".
Dan moet die persoon mij maar eens gaan vertellen hoe hij wil bewijzen dat ik wél wist dat er 10.000 euro te veel op mijn rekening stond én welke reden hij heeft om mij voor de rechter te slepen als hij zijn geld meten na er naar te vragen, terug heeft gekregen.
Of dat ethisch verantwoord is? Zeer zeker niet. Slaap ik daar slechter door? Nog veel zekerder niet.
weet je ben daarjuist gaan betogen in brussel en er lag een briefje van 10€ op straat heb besloten het opzij te zetten tot de eigenaar ervan het komt terugvragen .