import van goederen uit China

clubber
Topic Starter

import van goederen uit China

#1 , 17 jun 2011 22:40

Hoi Allemaal,

Ik heb een aantal LED verlichtings-armaturen aangekocht in China. Deze worden me door de fabrikant toegezonden via DHL. Ik betaalde 210 USD voor de goederen en 190 USD aan transportkosten. In totaal komt het bedrag dus op 400 USD.

Nu lees ik een hoop berichten over mensen die problemen krijgen met de aflevering van het pakket. DHL zou bijvoorbeeld een extra bedrag vragen alvorens het pakket afgeleverd wordt. Het zou gaan om douane-kosten en btw.

Met welke problemen zou ik te maken kunnen krijgen? Hoe kan ik deze problemen voorkomen?

Ik heb dit pakket momenteel aangekocht als particulier; maar de bedoeling is om na het testen van deze producten deze hier verder te verkopen. Ik ga in de nabije toekomst dus een btw-nr aanvragen en op regelmatige basis deze producten aankopen in China. Waar zit het verschil tussen invoerrechten, btw en accijnzen tussen een particulier en een firma?

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen, want momenteel vind ik te veel verhalen die elkaar tegenspreken en ik zou toch graag wat duidelijkheid verkrijgen.

Alvast bedankt ;)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 jun 2011 23:39

als u zoekt op douanekosten op dit forum gaat u gegarandeerd dit thema zeer uitgebreid behandeld terugvinden.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2011 15:21

als u zoekt op douanekosten op dit forum gaat u gegarandeerd dit thema zeer uitgebreid behandeld terugvinden.
Aangezien ik dit een interessante vraag vond (ik koop zelf ook regelmatig dingen uit het buitenland, en wat mij betreft is die controle en taxatie door de douane volledig willekeurig. Ik kan er geen lijn in trekken), heb ik op uw aanraden even gezocht op "douanekosten". Ik krijg 0 resultaten ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

jojan

#4 , 24 jun 2011 15:39

Er voldeden 6 resultaten aan de zoekterm

Gebruikte zoekterm: douanekosten

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2011 15:56

Mmm, als ik zoek via "geavanceerd zoeken", krijg ik inderdaad ook resultaten. Rechtstreeks de zoekterm intikken en enteren levert niets op. Raar. Kan dit een bugje zijn? Ik werk met Firefox 3.6.6.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fore

#6 , 24 jun 2011 18:51

ik heb de indruk, dat als je de zoekterm rechtstreeks ingeeft, dit zoiets is als ctrl + F, dat die alleen de huidige pagina afzoekt
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”