Niet indien u voor uw fiets een vrijgestelde forfaitaire kilometervergoeding ontvangt van uw werkgever want die wordt geacht de kosten te dekken.
Wat ik wel doe (reeds jaren, wordt aanvaard) is werkelijke kosten bewijzen en mijn fiets afschrijven (op 3 jaar werd aanvaard, gelet op aantal km), kosten voor materiaal, onderhoud etc ook. Ik ontvang wel geen fietsvergoeding.
Let wel: enkel interessant indien je kostenbewijzer bent. Heb er de eerste keer discussie over gehad met controleur: volgens hem mocht ik maximaal 5/7 van de afschrijving doorvoeren omdat de fiets ook in het weekend gebruikt werd voor private doeleinden. Dat heb ik weerlegd door aan te tonen dat ik ook nog over een andere fiets beschik voor die doeleinden, wat ik afschrijf is een vouwfiets, specifiek voor woon-werkverkeer (de argumentatie werd aanvaard

). Onderhoud fiets aan 100% in kosten, fietskledij (helm, regenbroek....) aan 5/7.
Maar zoals gezegd: u dient al (om andere redenen) voordeliger af te zijn met het bewijs van werkelijke beroepskosten. In uw geval denk ik niet dat het kan.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.