ik ben het hier niet mee eens.@carnac:
Voorbeeld: staat er een Bentley van €300.000 met nummerplaten van Dubai voor de deur en een taxatieambtenaar kan deze vanop de straat zien staan, dan is er geen probleem. Hij had u evengoed op de straat kunnen zien rijden.
Hij mag natuurlijk niet uw garage openbreken om na te kijken of er er effectief een Bentley staat.
Niemand heeft graag controle, maar als u zich aan de wettelijke regels houdt dan is er meestal geen probleem. Er kan wel een discussie zijn over interpretatie van de wetgeving, maar zelfs daar heeft u met goede bijstand weinig te vrezen.
Beste Jefke007.Als de wet het toelaat kan het perfect verder, en zijn het meestal degenen die iets te verbergen hebben die klagen dat hun 'rechten" zouden geschonden zijn.
Ook stuurt de fiscus poetspersoneel om dat vast te stellen, als er geen enkele wettelijke bepaling dat verhindert is er niks mee.
volledigheidshalve heb ik deze vraag op het forum geplaatst. U kan desnoods zelf antwoordenZe moeten niet aan de belastingplichtigden verantwoorden of ze al dan niet opgeleid zijn enz.
Zolang ze de wet maar niet overtreden mogen die ambtenaren alles doen wat hen toegelaten is.
Tuurlijk is daar niks mis mee als er geen wetten worden geschonden. Dat zeg ik toch ook niet?ik ben het hier niet mee eens.@carnac:
Voorbeeld: staat er een Bentley van €300.000 met nummerplaten van Dubai voor de deur en een taxatieambtenaar kan deze vanop de straat zien staan, dan is er geen probleem. Hij had u evengoed op de straat kunnen zien rijden.
Hij mag natuurlijk niet uw garage openbreken om na te kijken of er er effectief een Bentley staat.
Niemand heeft graag controle, maar als u zich aan de wettelijke regels houdt dan is er meestal geen probleem. Er kan wel een discussie zijn over interpretatie van de wetgeving, maar zelfs daar heeft u met goede bijstand weinig te vrezen.
het is niet dat men die auto op straat "zou kunnen tegenkomen" dat de fiscus zijn eigen diploma moet schrijven.
het hebben van dure auto's, dure bezittingen, zelfs het hebben van een ven. in Dubay is geen strafrechtelijk feit ...
ook een belastingsambtenaar zou moeten opgeleid zijn om daarmee om te gaan.
De vraag is maar of dat ze daarvoor opgeleid zijn en of ze deze opleiding kunnen aantonen !
Toch een kleine nuance toevoegen: hij heeft het recht de toegang te eisen, maar hij mag nog steeds niet inbreken hé.beste Carnac,
ik hoop dat u begint te beseffen dat u in de woestijn staat te prediken!
en als u toch alles beter weet, gelieve hier dan geen vragen te stellen
en ik schrijf NOGMAALS dat als een ambtenaar van FOD Financien het recht heeft elk pand te betreden waarvan hij VERMOEDT dat erin een economische activiteit bezig is.
sterker nog : het VERMOEDEN is voldoende
en nog sterker : met het opleidingsniveau van die ambtenaar heeft u als Belastingsplichtige GEEN zaken
U trekt hier zelf al conclusies...een stom maar concreet voorbeeld : een "fiscaal deskundige" neemt foto's van voertuigen om zo goed als zeker bij zijn collega's te gaan natrekken op wie die voertuigen ingeschreven staan.
Waarom zou hij databanken misbruiken? Als hij recht heeft om die data te consulteren, dan kan er van misbruik geen sprake zijn.volgens mij MISBRUIKT hij hier niet alleen de privacy en portret recht maar ook de databanken ....
En wat kan u dit schelen indien men u niets kan maken? Als alle wagens correct zijn ingeschreven, als al uw aangiftes correct zijn gebeurd, etc... wat is er dan aan de hand? Men komt controleren en zal zien dat alles in orde is. Of is alles niet in orde? Zou dat het zijn?Men heeft MOMENTEEL teveel bevoegdheid gegeven aan mensen die NIET met deze macht kunnen omgaan en hier niet voor opgeleid zijn