In 2009 legde wij , zoon + vriendin, samenwonende, zonnepanelen op ons huis dat wij huren van mijn vader.
Aangezien mijn vader op zijn aanpalend huis tegelijk ook zonnepanelen legde heeft hij de rekeningen betaald via zijn rekening .
Wij hebben op dat moment een lening voor ons gedeelte bij mijn vader onderschreven en betalen sedert de aanvang dit bedrag via de bank iedere maand terug.
Dit alles kan met bankafschriften en huurcontrakt bewezen worden.
Nu wordt na controle van de fiscus ons deel geweigerd , omdat het niet via onze rekening zou betaald zijn. Als staving wordt er een copie van een parlementaire vraag bij gedaan waaruit dit moet blijken.
Nergens op de website van de FOD financieen vind ik een duidelijk omschrijving van wat er wordt verondersteld met de omchrijving
" de bewijskracht voor ieders zijn uitgaven"
Nochthans hebben wij alle bewijzen van officiele bankafschriften en dergelijke bij de hand.
Dit gaat voor ons als gezin met twee jonge kinderen wel best om heel wat geld.
We hebben op de lokale aanslag al een bezwaarschrift ingediend wat is geweigerd.
Nu hebben we de verbeterde (en verhoogde ) aanslag gekregen en zitten met de handen in het haar.....
Kan ons iemand wat info hoe het nu verder moet , of is er iemand met eenzelfde ervaring ????
Met dank