Ten einde raad!!!

Hopeless
Topic Starter

Ten einde raad!!!

#1 , 17 jan 2012 21:49

Sinds 3 jaar ben ik in vechtscheiding met mijn ex, we hadden een onderlinge overeenkomst bij de notaris ivm vereffening-verdeling,ze tekende de papieren maar ging nadien niet meer akkoord. Na 3 jaar blijft het een zware taak en is opnieuw de notaris aangesteld door de rechtbank om te bemiddelen,zonder resultaat.
Ook alimentatie voor onze zoon weigert ze te betalen,uitspraak rechtbank en telkens gaat ze in beroep, na 3 jaar heb ik nog reeds geen euro ontvangen voor onze zoon die enkel bij mij verblijft, ze wil haar zoon niet meer zien en onterven.

Weet iemand soms een goede advocaat want ik ben het meer dan kotsbeu.....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 jan 2012 14:53

Mss kan iemand hier de juridische draagkracht van het tekenen der papieren even verduidelijken?
Maar mijn inziens tekenen beide partijen het P.V. dat de voorlopige notarisstaat uitmaakt, louter
ter kennisname...

De vereffening en verdeling blijven rekken, vormt ook in mijn echtscheiding het wapen om;
gedurende jaren, te verhinderen dat u de nodige stappen onderneemt om
de procedure voor de jeugdrechtbank terug op te nemen.

Geen advocaat die voldoende kennis bezit om dergelijke juridische spelletjes te torpederen.
Wat u rest is de tegenpartij te laten opdraaien voor de kosten van de beroepsprocedures, en
te blijven hameren op de achterstallige alimentatiegelden.
Hopend dat er dag komt dat tegenpartij daadwerkelijk uitgeprocedeerd is.
Handige documenten voor Personenrecht

v950511

#3 , 18 jan 2012 20:17

Mijn echtscheiding (lees vechtscheiding) heeft 3 jaar (weliswaar nog met de oude wetgeving) geduurd. Dank zij mijn raadsman heeft zij (mijn ex) nooit iets bekomen (4x naar de rechtbank voor onderhoudsgeld). Dus had ik een goede raadsman.
Mijn vereffening-verdeling is nog steeds lopend, reeds 7 jaar. Dank zij een andere goede raadsman kan ik de woning inkopen enz...

Reclame

lucgescheiden

#4 , 19 jan 2012 02:18

"Weliswaar nog met de oude wetgeving"
Wanneer uw advocaat kon aantonen dat uw echtgenote schuld treft, dan is daarmee ook alles gezegd.

Advocaten die zeer 'goed' waren in het hanteren van de oude wetgeving, dienen;
heden, hun beproefde taktieken volledig te overhoop te gooien.

Overigens zegt de wet dat; men niet langer dan 5 jaren in onverdeeldhied hoeft te blijven.
Toch is u vereffening en verdeling na 7 jaren nog steeds lopende.

Mag ik u, met alle respect, dan vragen: op welke basis u deze raadslieden aan anderen zou aanraden?

v950511

#5 , 19 jan 2012 08:50

Op basis van de uitspraken van de rechtbank.
Dat de vereffening-verdeling, via de rechtbank opgelegd aan een notaris, zo lang blijft aanslepen is door het welles-nietekes-spel van mijn ex.

j.demoor

#6 , 19 jan 2012 09:31

Uit ‘ze tekende de papieren maar ging nadien niet meer akkoord’ leid ik af dat er nog steeds geen echtscheiding door onderlinge toestemming tot stand kwam en de procedure zelfs niet ingeleid werd bij de rechtbank.

U kan steeds echtscheiding op grond van onherstelbare ontwrichting vorderen, inclusief voorlopige maatregelen, overeenkomstig art.1254 e.v. Gerechtelijk Wetboek..
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

lucgescheiden

#7 , 19 jan 2012 11:43

Die afleding is niet strikt.

In eigen echtscheidingszaak werd de procedure van vereffening en verdeling pas aangevat;
na de procedure die tot het echtscheidingsvonnis heeft geleid.
(Ik vraag me zelfs af of het juridisch wel kan, om: de vereffening en verdeling te laten voltrekken, zolang het huwelijke nog bestaat?)

Poster zou inderdaad kunnen opteren om over te stappen op een andere advocaat.
Echter de inwerktijd van een nieuwe advocaat zullen tot extra kosten leiden, en of een deze advocaat
de zaken, die reeds meer dan twee jaren aanslepen, even op enkele weken kan uit de doeken doen; roept de nodige twijfels op.

De alimentatie voor de zoon, vormt echter een andere procedure, waarbij de voorlopige maatregelen kunnen terugwerken in de tijd, en onmiddelijk uitvoerbaar kunnen zijn.
Zolang het vonnis uit de beroepsprocedure niet werd geveld, kan poster, volgens mij(?); het bestaande vonnis
laten betekenen en de uitgesproken alimenatatie opeisen met hoogdringendheid.

Het betekenen van het vonnis brengt uiteraard extra kosten met zich mee, waar
de advocaat mss rekende op een vluggere uitspraak van het hof van Beroep, om deze kosten te vermijden.

Zowel de huidige advocaat, als een eventuele nieuwe zijn in alle procedures gebonden aan termijnen.
En ik mocht zelf ondervinden dat de het Hof van Beroep een druk bezette rol kent.
(samen bijna een jaar wachttijd alvorens een zaak voorgeleid wordt te Antwerpen)
...

Terug naar “Echtscheiding”