#7 , 19 jan 2012 11:43
Die afleding is niet strikt.
In eigen echtscheidingszaak werd de procedure van vereffening en verdeling pas aangevat;
na de procedure die tot het echtscheidingsvonnis heeft geleid.
(Ik vraag me zelfs af of het juridisch wel kan, om: de vereffening en verdeling te laten voltrekken, zolang het huwelijke nog bestaat?)
Poster zou inderdaad kunnen opteren om over te stappen op een andere advocaat.
Echter de inwerktijd van een nieuwe advocaat zullen tot extra kosten leiden, en of een deze advocaat
de zaken, die reeds meer dan twee jaren aanslepen, even op enkele weken kan uit de doeken doen; roept de nodige twijfels op.
De alimentatie voor de zoon, vormt echter een andere procedure, waarbij de voorlopige maatregelen kunnen terugwerken in de tijd, en onmiddelijk uitvoerbaar kunnen zijn.
Zolang het vonnis uit de beroepsprocedure niet werd geveld, kan poster, volgens mij(?); het bestaande vonnis
laten betekenen en de uitgesproken alimenatatie opeisen met hoogdringendheid.
Het betekenen van het vonnis brengt uiteraard extra kosten met zich mee, waar
de advocaat mss rekende op een vluggere uitspraak van het hof van Beroep, om deze kosten te vermijden.
Zowel de huidige advocaat, als een eventuele nieuwe zijn in alle procedures gebonden aan termijnen.
En ik mocht zelf ondervinden dat de het Hof van Beroep een druk bezette rol kent.
(samen bijna een jaar wachttijd alvorens een zaak voorgeleid wordt te Antwerpen)
...