Wijziging omgangsregeling sleept aan

ingeh

Re: Wijziging omgangsregeling sleept aan

#16 , 17 nov 2010 22:37

Hey,

@april: als beide partijen niet overeen komen wordt er altijd een sociaal onderzoek ingesteld, dat was bij ons zo en dat is bij vrienden van mij ook zo. Slecht is dat niet want die mevrouw komt kijken hoe de leefsituatie is gesteld.Zowel bj u als bij de andere partij. Zij komt ook altijd onverwachts zodanig dat zij de echte levensituatie kan zien? want als er gezegd wordt ik kom op die dag om dat uur kan de ex er bv voor zorgen dat alles spik en span ligt terwijl dat daar eigenlijk een goor, vuil kot is ( dit is slechts een voorbeeld ik weet niet of dat zo is maar je begrijpt mij wel denk ik).
Langs de andere kant is het wel goed dat jullie eens jullie volledige verhaal kunnen doen tegen een objectief persoon.
zij komt ook kijken waar de kinderen moeten slapen en leren en spelen. Of ze een eigen kamer hebben of ze ergens bij moeten slapen of in de zetel, da zijn de dingen waar zij naar komt kijken(alle bij ons toch)
Ik kan u enkel raad uit mijn ondervinding geven, maar ik raad u aan van een stabiel uitstraling te vertonen, gewoon eerlijk tegen haar zijn en zo volledig mogelijk. Weet haar te overtuigen dat als de kinderen bij jullie komen ze in een stabiele omgeving terecht komen waar ze zorgeloos kunnen opgroeien?

Blijven vechten, en als het lastig wordt, er is mss een troost, er zijn nog mensen die dit moeten doormaken. Maar denk aan uw kind, en de strijdlust kom vanzelf, want voor uw eigen vlees en bloed verzet je toch hemel en aarde ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 18 nov 2010 08:09

Blijven vechten ...
Het lijkt wel alsof je hier reclame komt maken om als ouders langdurig ruzie te maken.

Volgens mij zijn kinderen veel beter af met ouders die in staat zijn actief te zoeken naar elkaars positieve kanten en deze vervolgens elkaar hierin te erkennen en te ondersteunen/stimuleren.

RR

April
Topic Starter

#18 , 14 dec 2010 16:29

Ik vind het jammer voor allen die al zo lang wachten, en misschien ben ik heel naïef, maar misschien hebben we geluk en kan de papa zijn meisjes wel mee zien opgroeien: begin volgend jaar begint het maatschappelijke onderzoek. Groeten iedereen!

Reclame

April
Topic Starter

#19 , 22 dec 2010 11:15

@ingeh Bedankt voor je aanmoedigende woorden en je raad!
@roderidder Elke situatie is natuurlijk anders en in theorie moeten volwassenen "volwassen" handelen in het belang van de kinderen. Maar wat wanneer je merkt dat een volwassen houding zich tegen jou keert (heel concreet: onder het mom van de lieve vrede pikken dat je uit het leven van je kinderen wordt gebannen), dat gesprekken alleen maar bevestigen dat je rol beperkt is tot geldschieter en dat je continu als ouder in twijfel wordt getrokken? Op dat moment stopt de redelijkheid en moet je kiezen: je neerleggen bij een nadelige situatie of vechten om een normale relatie te hebben met de mensen die jou het liefste zijn op de wereld: je kinderen.

April
Topic Starter

#20 , 29 jun 2011 16:48

We zijn eind juni en zijn nu wel zeker dat er voor de zomerstop geen beslissing meer wordt genomen.....

lucgescheiden

#21 , 29 jun 2011 17:10

En zo worden dagen weken, weken maanden en maanden jaren, en al die tijd is verloren in de relatie tot je kinderen....
Handige documenten voor Personenrecht

April
Topic Starter

#22 , 19 jun 2012 10:11

Beste lezers,
Na meer dan twee jaar procederen heeft de rechter in beroep het EOT opengebroken en een bilocatie uitgesproken. De moeder die twee jaar lang de grootste leugens heeft verkondigd kreeg zelfs een standje: liegen in de rechtbank (zonder bewijzen uiteraard) kan dus toch niet! Volhouden is dus de boodschap. Het zag er voor ons echt niet goed uit, en de rechter in eerste aanleg oordeelde zelfs dat beide partijen ruziemakers waren en dat alles maar bij het oude moest blijven (maw mijn vriend die een zeer beperkt omgangsrecht had). Maar we hebben voortgezet, zijn niet meegegaan in het moddergooien van moeder en zie: eindelijk kan mijn vriend zijn kinderen zien opgroeien. Succes voor iedereen die zoals ons te maken hebben gekregen met een ex-partner die oudervervreemding promoot.

eylis

#23 , 19 jun 2012 10:18

fijn dat je ons even op de hoogte houdt van de positieve uitkomst; Dat kan een hart onder de riem zijn voor anderen.
Deze cases leren ons dat het vaak weliswaar bloed, zweet ,tranen vééll tijd en moeite kan kosten, maar dat een bilocatie wel degelijk bekrachtigd kan worden.

leeuwke1969

#24 , 19 jun 2012 11:13

Beste lezers,
Na meer dan twee jaar procederen heeft de rechter in beroep het EOT opengebroken en een bilocatie uitgesproken. De moeder die twee jaar lang de grootste leugens heeft verkondigd kreeg zelfs een standje: liegen in de rechtbank (zonder bewijzen uiteraard) kan dus toch niet! Volhouden is dus de boodschap. Het zag er voor ons echt niet goed uit, en de rechter in eerste aanleg oordeelde zelfs dat beide partijen ruziemakers waren en dat alles maar bij het oude moest blijven (maw mijn vriend die een zeer beperkt omgangsrecht had). Maar we hebben voortgezet, zijn niet meegegaan in het moddergooien van moeder en zie: eindelijk kan mijn vriend zijn kinderen zien opgroeien. Succes voor iedereen die zoals ons te maken hebben gekregen met een ex-partner die oudervervreemding promoot.
Het geeft moed om jouw positief verhaal te lezen. Mijn man zit in dezelfde situatie met zijn ex en de zaak werd door hem in beroep getrokken. Voor het eerst krijgt hij het gevoel dat er naar hem wordt geluisterd.... Wij hopen ook op een positief einde na nu bijna 3 jaar

kolleke

#25 , 19 jun 2012 17:14

Het begint mij toch op te vallen dat net zoals bij ons na een jaar of drie er plots toch! dingen mogelijk zijn.

Bilocatie mijnheer/mevrouw??? Natuurlijk, als je het een jaar of drie volhoudt zullen we het nog eens bekijken...

duma

#26 , 20 jun 2012 13:54

Blij om dat te lezen April!

Geniet er van!

Terug naar “Echtscheiding”